رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جزئیات جلسه دو ساعته روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با روحانی/ از بررسی حوادث اخیر تا جهت‌گیری برای فشار کمتر به مردم

13:54 - 11 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۷۲۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح جلسه دو ساعته «روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با رئیس جمهور» گفت: موضوع تطبیق بودجه سال ۹۷ با برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت تا این بودجه به شکلی تنظیم شود تا فشار کمتری به مردم تحمیل شود.
جزئیات جلسه دو ساعته روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با روحانی/ جهت‌گیری برای واردآمدن فشار کمتر به مردماللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی جزئیات جلسه دو ساعته صبح امروز «روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور» را تشریح کرد.

وی افزود: این جلسه، اولین جلسه مشترک روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با رئیس جمهور بود و در این جسله ۱۲ تن از روسای کمیسیون‌ها حضور داشتند.

ملکشاهی با اشاره به حضور واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، نوبخت سخنگوی دولت و امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور دراین جلسه اضافه کرد: در ابتدای این جلسه هر کدام از روسای کمیسیون‌ها موضوعاتی را در خصوص مسائل عمومی و مسائل تخصصی کمیسیون‌های خود مطرح کردند.

رئیس «کمیسیون حقوقی و قضایی» مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مسئله بودجه سال ۹۷ در این جلسه تأکید کرد: موضوع تطبیق بودجه سال ۹۷ با برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت تا این بودجه به شکلی تنظیم شود تا فشار کمتری به مردم تحمیل شود.

وی با اشاره به بررسی مبحث حامل‌های انرژی در این جلسه بیان داشت: روسای کمیسیون‌های مجلس متفق القول در این جلسه بر عدم افزایش حامل‌های انرژی در بودجه سال ۹۷ تأکید داشتند چرا که این مسئله موجب تورم خواهد شد.

ملکشاهی با اشاره به اینکه بررسی موضوع آسیب‌های اجتماعی از جمله سایر مباحث مطرح شده در این جلسه بود گفت: موضوع مواد مخدر وآسیب‌های آن و نحوه کنترل این موضوع در جامعه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین بر اساس این موضوع درخواست شده بود تا با اصلاح قانون، دولت ورود بیشتری به این موضوع داشته باشد.

رئیس «کمیسیون حقوقی و قضایی» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبعیض دربودجه یکی دیگر از مباحث جلسه روسای کمیسیون‌های مجلس با رئیس جمهور بود، ادامه داد: در این رابطه برخی از نمایندگان تأکید داشتند که در برخی از شهر‌های کوچک طرح‌های شروع شده، وجود ندارد و یا اینکه پیشرفت فیزیکی برخی طرح‌ها در این شهر‌ها بسیار پایین است و از بودجه بهره مند نمی‌شوند.

وی با اشاره به مسئله اطلاع رسانی درباره مفاسد اقتصادی تاکید کرد: بنده موضوع اطلاع رسانی درباره مفاسد اقتصادی را در این جلسه مطرح کردم چرا که این مسئله مقداری با واقعیت‌ها فاصله دارد؛ لذا این مسئله باید به نحوی اطلاع رسانی شود که موجب بدبینی مردم به نظام نشود.

ملکشاهی با اشاره به بررسی حوزه سلامت دراین جلسه ادامه داد: درباره این بخش روسای کمیسیون‌های تاکید داشتند که بالاخره اقدامی که پیرامون حوزه سلامت درسال‌های گذشته انجام شده به نحوی باید به پیش رود و تدبیر شود تا ابتر نماند؛ علی الخصوص طرح تحول سلامت.

رئیس «کمیسیون حقوقی و قضایی» مجلس شورای اسلامی درادامه با اشاره به بررسی موضوع تجمعات اخیر مردمی در این جلسه تصریح کرد: روسای کمیسیون‌ها در این رابطه نظرات تخصصی خود را مطرح کردند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در این جلسه بیان داشت: رئیس جمهور درابتدای اظهارات خود از برگزاری این جلسات به صورت مرتب و در یک فاصله زمانی شش ماه یکبار، استقبال کرد.

ملکشاهی با بیان اینکه رئیس جمهور در ادامه با اشاره به حوادث اخیر گفت: در این موضوع رئیس جمهور مطالب زیادی را عنوان کرد و عمدتاً بر موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید داشت که این خود موجب عصبانیت دشمنان ما شده است که از جمله آن می‌توان به موفقیت ایران در مبارزه با تروریسم و برجام اشاره کرد چرا که در موضوع برجام آمریکا نتوانست یک اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند و تنها توانست رژیم صهیونیستی و عربستان را با خود همراه کند که این خود یک انزوا برای آن‌ها بود و یک پیروزی برای ما.

رئیس «کمیسیون حقوقی و قضایی» مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور در این جلسه همچنین به وحدت بین مسئولان پس از انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: هماهنگی دولت با نیرو‌های مسلح به نوعی باعث عصبانیت دشمنان ما شده است.

وی افزود: رییس جمهور معتقد بود که دشمنان ما این موضوع را ازچند ماه پیش طراحی و کلید زدند. هر چند برخی از خواسته‌هایی که افراد دارند و آن‌ها را در خیابان مطرح می‌کنند، خواسته هایشان است و برخی از افراد هم خواسته‌های به حق هم دارند، ولی عمدتاً این موارد تحت تاثیر القائات دشمنان ایران در نظام اسلامی است.

ملکشاهی افزود: رئیس جمهور همچنین در این جلسه به اقدامات دولت خود و دولت گذشته اشاره داشتند و تاکید کردند که این دولت توانسته بسیاری از شاخص‌ها به عنوان مثال نرخ تورم را مثبت و کمک به دهک‌های پایین را سه برابر کند. همچنین رئیس جمهور شاخص اشتغال را در دولت خود مثبت ارزیابی کردند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقطه نظرات رئیس جمهور درباره موضوع افزایش حامل‌های انرژی دربودجه سال ۹۷ گفت: رئیس جمهور از موضوع حامل‌های انرژی و لایحه‌ای که پیرامون آن به مجلس ارائه شد دفاع کرد و گفت که اگر ما بخواهیم بحث اشتغال را در کشور حل و به آن کمک کنیم طبیعتاً نیاز به منابع داریم لذا اگر مجلس منابع مطمئن‌تر دیگری پیدا کند ما آن منابع را جایگزین می‌کنیم.

وی افزود: رئیس جمهوردر این جلسه گفتند که اگر ما بخواهیم رونقی در بخش مسکن و اشتغال داشته باشیم باید منابعی را ایجاد کنیم لذا درخواست رئیس جمهور این بود که اگر منبع دیگری نیست همان منبع انجام شود که به هر ترتیب نمایندگان این دیدگاه را نداشتند. همچنین نمایندگان بهترین پاسخ را برای بحث حوادث اخیر و طراحان آن‌ها بحث وحدت ملی می‌دانستند که اولین قدم دراین مسیر را وحدت مسئولین می‌سازد.

ملکشاهی در پایان خاطر نشان کرد: این جلسه، جلسه مفصلی بود که حدود دو ساعت به طول انجامید و انشاءالله هم در آینده این جلسات ادامه پیدا کند وبنده فکر می‌کنم شش ماه دیگر هم ما بتوانیم با رئیس جمهور چنین جلسه‌ای داشته باشیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *