بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه و گفت‌وگوی صمیمانه با زلزله زدگان/رییس دستگاه قضا: مشکلات مجموعه قضایی استان ایلام ظرف ۳ سال رفع می‌شود/ پیشنهاداتی را برای توسعه استان در جلسه سران قوا مطرح خواهم کرد

9:11 - 09 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۸۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان سفر استانی خود به ایلام گفت: استان ایلام امکانات خوبی دارد و می‌شود برای توسعه آن قدم‌های خوبی برداشت. پیشنهاداتی در این مورد وجود دارد که در نشست سران قوا مطرح خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه 5 دی ماه با سفر به استان کرمانشاه به صورت مستقیم با برخی ساکنان محله فولادی سرپل ذهاب که در جریان زلزله ۲۱ آبان بیشترین خسارت را دیده است، گفت‌وگو کرد.

/

 جزئیات بازدید رییس قوه قضاییه از مناطق زلزله زده را اینجا بخوانید.

آیت الله آملی لاریجانی پس از بازدید از مناطق زلزله زده در جلسه شورای اداری کرمانشاه حضور یافت.

 /

آیت الله آملی لاریجانی 6 دی ماه در راستای سلسله سفرهای استانی خود، به منظور بررسی مسایل قضایی و دیدار با مسئولان، قضات و کارکنان دادگستری ایلام به این استان سفر کرد.

 /

رییس قوه قضاییه در بدو ورود به ایلام در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این سفر استانی گفت: هدف اصلی بررسی وضعیت دستگاه قضایی در استان ایلام است. پیش از هر سفر استانی، بررسی کارشناسی در مرکز، نسبت به کاستی‌ها و در جهت رفع آنها صورت می‌گیرد.

 /

مشروح اظهارات رئیس دستگاه قضا را اینجا بخوانید.

وی در ادامه با حضور در گلزار شهدای ایلام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

 /

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه این سفر دو روزه در جمع خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان حاضر شد. وی ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و همه مسئولان عالی قضایی که رنج سفر را برای رسیدگی به وضعیت قضایی استان هموار کردند و تلاش‌هایی که از قبل برای شناخت و حل مشکلات این استان انجام شده است، گفت: امروز نظام اسلامی و انقلاب اسلامی ایران نقش بی بدلیلی در منطقه دارد و هیچ کس را یارای انکار آن نیست.

/

آیت الله آملی لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و بین المللی نقشی اساسی دارد و این موضوع مورد اذعان همه است و هم دوستان جمهوری اسلامی و هم دشمنان به این موضوع اذعان دارند. (بیشتر بخوانید)

وی در ادامه با حضور در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی ایلام پس از استماع گزارش رئیس کل دادگستری این استان و نظرات و پیشنهادات نماینده قضات و کارکنان دادگستری ایلام گفت: برخلاف برخی تبلیغات سوء که علیه قوه قضائیه می‌شود مبنی بر اینکه دستگاه قضایی مخارجش گران‌تر از همه جاست، اینگونه نیست و این حرف از آن حرف‌های نادرست است.

/

مشروح اظهارات رییس قوه قضاییه را اینجا بخوانید.

آیت الله آملی لاریجانی  سپس در جلسه شورای اداری استان ایلام گفت: برخلاف برخی تبلیغات سوء که علیه قوه قضائیه می‌شود مبنی بر اینکه دستگاه قضایی مخارجش گران‌تر از همه جاست، اینگونه نیست و این حرف از آن حرف‌های نادرست است.

/

مشروح اظهارات رییس قوه قضاییه را اینجا بخوانید.

رئیس قوه قضائیه در جریان سفر استانی خود و هیات همراه به استان ایلام، با جانباز سرافراز غیاثی و خانواده شهید غلام ملاحی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 /

جزییات این دیدار را اینجا بخوانید.

رییس قوه قضاییه 7 دی ماه نیز با روحانیون و نخبگان استان ایلام دیدار کرد.

 /

معاون اول قوه قضاییه نیز در این دیدار  گفت: اولین دستگاهی که حقوق شهروندی را به عنوان یک دستورالعمل دنبال کرد قوه قضاییه بود که در زمان ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی بخشنامه‌ای در این رابطه ارائه شد و هیئت‌هایی جهت بازدید از زندان‌ها و تحت نظرگاه‌ها و رسیدگی به سایر امور شهروندی تشکیل شد. بنابراین دستگاه قضا همواره ملتزم به رعایت حقوق شهروندی بوده و خواهد بود.

مشروح اظهارات معاون اول دستگاه قضا را اینجا بخوانید.

رئیس قوه قضاییه سپس در جلسه مسئولان عالی قضایی ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتباری معادل 140 میلیارد تومان، مشکلات مجموعه قضایی استان ایلام ظرف مدت سه سال برطرف شود.

 /

مشروح اظهارات رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی را اینجا بخوانید.

 آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه  پیش از ترک ایلام در فرودگاه دستاوردهای سفر دو روزه‌‍اش را تشریح کرد و گفت: در این دو روز مسئولان به شهرهای مختلف استان سفر کردند و در شهر ایلام هم در مساجد حاضر شدند و قرار شد نکات مطرح شده در نشست‌ها جمع بندی شود.

 /

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در کنار بررسی وضعیت دستگاه قضایی دیدارهایی هم با خانواده شهدا داشتیم و با کارکنان دستگاه قضایی هم ملاقاتی صورت گرفت و در جلسه شورای اداری استان هم شرکت کردیم تا مشکلات را از زبان مدیران استانی بشنویم.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: هم استاندار و هم مدیران کل مطالب خوبی را گفتند. برای حل و فصل این موارد تلاش می‌کنیم و امروز هم در جلسه شورای اداری استان برای مشکلات تصمیم گیری شد.

وی بیان داشت: پیشنهاداتی برای توسعه اقتصادی استان از سوی استاندار مطرح و قرار شد این پیشنهادات را در جلسه سران قوا مطرح کنیم.

آیت الله آملی لاریحانی با بیان اینکه استان ایلام امکانات خوبی دارد و می شود برای توسعه آن قدم‌های خوبی برداشت، تصریح کرد: بنده از نماینده ولی فقیه در استان تشکر می‌کنم که با وجود مشغله کاری در جلسات حضور داشتند. از استاندار هم ممنون هستم که در خدمتشان بودیم و حضورشان بسیار موثر بود. همچنین از رییس کل دادگستری استان هم تشکر می‌کنم.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: تشکری ویژه هم از مردم عزیز استان ایلام دارم که مردمی متدین و غیور هستند و در طول ایام دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادند.

رییس قوه قضاییه همچنین از نیروهای امنیتی، حفاظتی، سپاه، ناجا و وزارت اطلاعات ایلام هم تشکر کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *