۷۳۰۰ دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور وجود دارد/رشد منفی بودجه سازمان ثبت و اسناد کشور درسال ۹۷

21:49 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۴۵۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در همایش گرامیداشت روز دفاتر رسمی با بیان اینکه ۷۳۰۰ دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور وجود دارد گفت: در لایحه بودجه سال ۹۷ بودجه سازمان ثبت و اسناد رشد منفی داشته است و این در حالی است که درآمد‌های سازمان ثبت به سازمان‌های دیگر اختصاص می‌یابد.
۷۳۰۰ دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور وجود دارد/رشد منفی بودجه سازمان ثبت و اسناد کشور درسال ۹۷به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، همایش گرامیداشت روز دفاتر رسمی با حضور محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران دفاتر اسناد رسمی، جمعی از مسئولین و سردفتران در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه ۷۳۰۰ دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور وجود دارد گفت: ششم دی ماه روز گرامیداشت زحمات حقوقدانان مورد وثوق مردم است.

دشتی اردکانی بیان کرد: به دنبال سرعت و شتاب تغییرات زندگی مسائل و نیاز‌های حقوقی جدید پدید می‌آید و دفاتر اسناد رسمی از گلوگاه‌های مهم تشخیص و شناخت مسائل ثبتی و حقوقی برای انعکاس به مراجع قضایی هستند.

وی افزود: توان دفاتر اسناد رسمی در بهداشت و توسعه قضایی کشور، شفاف سازی و سرمایه گذاری و مبارزه با پولشویی بسیار مهم و شگفت انگیز است به ویژه که در حال حاضر به فناوری علمی نیز تجهیز شده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: در لایحه بودجه سال ۹۷ بودجه سازمان ثبت و اسناد رشد منفی داشته است در حالیکه درآمد سازمان ثبت مربوط به طرح کاداستر که طرح ملی و موثر در رفع تعارضات زمین و مسکن درسراسر کشور است به سازمان‌های دیگر اختصاص می‌یابد که موجب طولانی شدن اجرای طرح و فرصت طلبی سودجویان خواهد بود.

دشتی اردکانی افزود: این در حالی است که بسیاری از کشور‌های منطقه سالهاست از این مرحله عبور کرده اند و از مزایای آن سود می‌برند.

وی با بیان اینکه ما از درون سازمان ثبت نیازمند تبادل و هماهنگی و نظم هستیم، تصریح کرد: امروز نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‌های خود هستیم و همکارانم را به ایجاد نهضت در حوزه سردفتران فرا می‌خوانم چرا که نیاز‌ها وسیع و گوناگون است و از سویی کشور ایران در تلاش است تا به اتحادیه جهانی سردفتران بپیوندد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تعامل بین این کانون و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را سازنده و ثمربخش خواند و گفت: ارتباط و جلسات کاری و تعیین اهداف مشترک با دیگر مراجع ذیربط و انسجام هدفمند برای خدمت از رموز انکار ناپذیر برای پیشرفت در کار است.

دشتی اردکانی تصریح کرد: کانون سردفتران و دفتریاران با آگاهی از نقش موثر این کانون در سرعت بخشیدن به پیشرفت کشور دست یاری همه دوستان را در این عرصه به گرمی می‌فشارد.
 
لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور نیز در ادامه همایش گفت:  ثبت مالکیت یکی از موضوعات مهم حقوق شهروندی است و هر قدر از درجه شفافیت برخوردار باشد در بهبود شاخص های حقوق شهروندی، اجتماعی و اقتصادی مردم تاثیرگذار است.

به گزارش در پایان همایش گرامیداشت روز دفاتر رسمی و با حضور مسئولین از تمبر یادبود دفاتر اسناد رسمی در ششم دی ماه رونمایی شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *