بدحجاب ها به جای بازداشت آموزش می بینند

12:07 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۲۵۶
رئیس پلیس تهران گفت: با تدبیر و دستور فرمانده نیروی انتظامی از این پس افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند به جای بازداشت از سوی پلیس تحت آموزش قرار می‌گیرند.

خداحافظی با گشت امنیت اخلاقی در تهران/ به‌جای بازداشت بدحجابان به آنها آموزش می‌دهیمبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره تهران شهر امن اظهار داشت: در حال حاضر 100 مرکز مشاوره پلیس در 11 کلانتری تهران فعال هستند که همین موضوع باعث شده 62 هزار پرونده در کلانتری منجر به صلح و سازش شده و این پرونده‌ها به دستگاه‌ قضایی ارسال نشود.

وی با بیان اینکه  افزایش وقوع سرقت در تهران به 3 درصد رسیده است، تأکید کرد: سرقت در حال حاضر در لندن 25 درصد، تجاوز جنسی 19 درصد، چاقوکشی 26 درصد و قتل 5 درصد رشد داشته است اما در کشورمان و به‌ویژه تهران شاهد کاهش وقوع جرایم هستیم.

رئیس پلیس تهران از تغییر رویکرد پلیس برای برخورد با افراد بدحجاب و کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند گفت: با توجه به تدابیر و اظهارات فرمانده نیروی انتظامی دیگر افراد بدحجاب که دچار غفلت در این حوزه می‌شوند از سوی پلیس دستگیر و به بازداشتگاه نمی‌روند همچنین برای این افراد از سوی پلیس پرونده‌ای تشکیل نمی‌شود که بخواهند به دادگاه معرفی شوند این افراد در کلاس‌های آموزشی برای اصلاح رفتارشان شرکت می‌کنند. در سال جاری 7 هزار و 900 نفر در صد و 21 جلسه آموزشی شرکت کرده و آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

به گفته رحیمی فعالیت گشت های امنیت اخلاقی با جدیدت ادامه دارد و تنها افرادی که برای بار اول دستگیر شوند، به جای بازداشتگاه تحت آموزش قرار می گیرند. اما افرادی که اقدام به هنجار شکنی چندباره کنند، برای آنها پرونده تشکیل می شود. 

وی با بیان اینکه رویکرد جدید پلیس دستگیری افراد نیست، گفت: روزانه هزاران نفر از نیروهای پلیس آموزش می‌بینند تا مجرمانی که جرم آنها سنگین نیست آموزش‌های لازم را از مأموران فرا بگیرند.

رحیمی با بیان اینکه امنیت تنها توسط پلیس برقرار و تأمین نمی‌شود گفت: همه مردم باید برای تأمین امنیت تلاش کنند در حال حاضر 287 هزار نفر از شهروندان تهرانی تحت آموزش پلیس قرار گرفتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *