آمریکا 285 میلیون دلار از بودجه پرداختی به سازمان ملل را کاهش داد

10:40 - 04 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۴۳۲
دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل می‎گوید که این کشور قصد دارد تا بودجه پرداختی به سازمان ملل را کاهش دهد.

آمریکا 285 میلیون دلار از بودجه پرداختی خود به سازمان ملل را کاهش دادبه گزارش گروه بین‌الملل ، دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که درباره کاهش چشمگیر بودجه این سازمان از سوی واشنگتن برای سال آینده مالی را مورد مذاکره قرار داده است.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان در همین راستا ملل منتشر شده آمده است: بودجه سازمان ملل برای سال‌های 2019-2018 در مقایسه با دو سال پیش از آن 285 میلیون دلار کاهش خواهد داشت.

این بیانیه می‌گوید: علاوه بر این کاهش چشمگیر بودجه ما وظایف مدیریتی و اقدامات حمایتی خود از سازمان ملل را نیز کاهش می‌دهیم، حمایت از اولویت‌های کلیدی آمریکا در سراسر جهان را تقویت می‌کنیم و اصول و مسئولیت‌پذیری بیشتری را به سیستم سازمان ملل وارد می‌کنیم.

«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل، نیز شب گذشته در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که برای بررسی بودجه این سازمان تشکیل شده بود از این اقدام واشنگتن تمجید کرده و آن را «اقدامی بزرگ در راستای مسیری درست» توصیف کرده است.

به نظر می‌رسد این اقدام آمریکا در واکنش به تصویب قطعنامه حمایتی از قدس در مجمع عمومی سازمان ملل صورت می‌گیرد که خواستار عقب‌نشینی آمریکا از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *