ترکیه جایگاهی در اتحادیه اروپا ندارد

11:08 - 03 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۰۸۸
صدر اعظم جدید اتریش با بیان اینکه ترکیه به دلیل نقض جدی حقوق بشر و نادیده‌ گرفتن حقوق پایه‌ای طی سال‎های اخیر افزود: عادلانه است که گفتگوها برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا متوقف شود.

سباستین کورتسبه گزارش گروه بین‌الملل ، صدراعظم جدید اتریش اعلام کرد که ترکیه به خاطر سیاست‎های سال‎های اخیرش جایگاهی در اتحادیه اروپا ندارد.

«سباستین کورتس» در گفتگو با روزنامه آلمانی «بیلد» افزود: ترکیه طی سال‎های گذشته مرتکب نقض جدی حقوق بشر، حقوق پایه‌ای و آزادی‌ها شده است و من نمی‌توانم بپذیرم که اتحادیه اروپا تماشا کند و وانمود کند که هیچ چیزی رخ نداده‌ است.

وی تأکید کرد: از نظر من ترکیه به خصوص به خاطر سیاست‎های سال‎های اخیر جایگاهی در اتحادیه اروپا ندارد و به نظرم عادلانه است که گفتگوهای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را متوقف کنیم.

صدراعظم راست گرای اتریش همچنین اظهار کرد: ترکیه تلاش می‌کند تا نفوذ زیادی را بر مهاجران ترکیه‌ای در اتریش، آلمان و دیگر کشورهای اعمال کند و مانع جذب آنها در جوامع اروپایی شود.

پس از کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه، روابط ترکیه و اتحادیه اروپا تیره شد؛ کشورهای اروپایی آنکارا را به خاطر پاکسازی‎های وسیع پس از کودتا و بازداشت و اخراج ده‌ها هزار تن از کودتاچیان سرزنش کردند و همچنین گفتگوهای پیوستن آنکارا به اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآوردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *