قاضی فدرال سیاتل دستور مهاجرتی ترامپ را محدود کرد

8:49 - 03 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۹۷۴
یک قاضی فدرال در شهر سیاتل بخش‌هایی از دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا که ورود پناهجویان از 11 کشور با اکثریت مسلمان به این کشور را به طور موقت محدود می‌کند لغو کرد.

قاضی فدرال سیاتل بخش‌هایی از دستور مهاجرتی ترامپ را لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، یک قاضی فدرال در شهر سیاتل بخش‌هایی از دستور اجرایی دونالد ترامپ که ورود پناهجویان از 11 کشور با اکثریت مسلمان به آمریکا را به طور موقت محدود می‌کند لغو کرد. 

رویترز گزارش داد: «جیمز روبارت» با صدور حکمی سراسری از دولت ترامپ خواسته است که درخواست متقاضیان را بر اساس برنامه «الحاق به خانواده پناهندگان» بررسی کند.

این اقدام جیمز روبارت نخستین محدودیت قضایی اعمال شده به دستور مهاجرتی ماه اکتبر ترامپ است که اجرای آن موجب کاهش قابل توجهی در تعداد پناهندگان ورودی به آمریکا شده است. 

پناهندگان و گروه‌های حامی آنها در دادگاه استدلال کرده بودند که این دستور اجرایی ترامپ قانون اساسی و روند قانون‌گذاری فدرال را نقض کرده است.

رویترز می‎گوید که روز 24 اکتبر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همزمان با به پایان رسیدن ممنوعیت 120 روزه ورود پناهجویان به آمریکا بار دیگر محدودیت‌هایی برای پذیرش پناهجو از ایران و 10 کشور دیگر وضع کرده و پذیرش پناهجو از این کشورها را به طور موقت تعلیق کرد.

ممنوعیت 120 روزه ورود پناهجویان به آمریکا روز 24 اکتبر به پایان رسید اما دولت ترامپ اعلام کرد که بررسی 90 روزه‌ای برای وضع کردن اقدامات امنیتی بیشتر درباره پناهجویان 11 کشوری که درباره پذیرش پناهجو از آنان به آمریکا «ابراز نگرانی» شده است،  انجام خواهد داد.

جیمز روبارت می‌گوید: دولت ترامپ می‌تواند بررسی‌های امنیتی را انجام دهد اما مادامی که «حسن نیت» این افراد مشخص باشد دولت نمی‌تواند روند بررسی و یا پذیرش آنها را متوقف کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *