رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ورود دستگاه قضایی به مشکلات شبکه آب رسانی در جازموریان/ ساماندهی واحد‌های تجاری در پارک کوهستانی کرمانشاه/ طرح قلع و قمع در ۶ روستای گرگان اجرا شد

15:14 - 02 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۸۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اجرای طرح قلع و قمع در ۶ روستای گرگان، مسدودسازی بیش از ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در ۲ سال گذشته، ورود دستگاه قضایی به مشکلات شبکه آب رسانی جازموریان، ساماندهی واحد‌های تجاری در پارک کوهستان و ... از مهمترین اخبار امروز سرویس حقوقی قضایی در حوزه حقوق عامه است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، قوه قضائیه در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران دارای وظایف و مسئولیت‌های گسترده‌ای است و در بحث‌های مطرح شده در خصوص احیای حقوق عامه، مسئولیت این امر بر عهده دادستان گذاشته شده است؛ سرویس حقوقی و قضایی ، امروز شنبه 2 - دی ماه- اخباری پیرامون صیانت از حقوق عامه بر روی خروجی خود قرار داد که به شرح زیر است:

اجرای طرح قلع و قمع در ۶ روستای گرگان / دست زمین خواران از اراضی ملی کوتاه می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب گرگان در گفت‌وگو با  از اجرای طرح قلع و قمع در ۶ روستای گرگان خبرداد و گفت: در اجرای قانون حفظ اراضی کشاورزی طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون، دادستانی موظف است بدون نیاز به حکم دادگاه نسبت به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز اقدام کند.


 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان از رویکرد جدی دادگستری استان لرستان در جهت حفظ منابع آب زیرزمینی برای حفظ حقوق عامه و صیانت از منابع آبی کشور خبر داد.
 

ورود دستگاه قضایی به مشکلات شبکه آب رسانی / رئیس دادگاه عمومی جازموریان: مسئولان در کوتاه‌ترین زمان نسبت به تامین آب شرب سالم مردم منطقه اقدام کنند

رئیس دادگاه عمومی بخش جازموریان با ورود به مشکلات آب رسانی این بخش از مسئولان مربوطه خواست در کوتاه‌ترین زمان نسبت به تامین آب شرب سالم مردم منطقه اقدام کنند.

محمد فروغی با بیان اینکه احیای حقوق عامه یکی از وظایف عام قوه قضائیه است، تصریح کرد: با توجه به بند ۹ اصل سوم قانون اساسی جهت رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای تمامی افراد به طور جدی رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

ضرورت ساماندهی واحد‌های تجاری در پارک کوهستان/ رصد ایمنی تجهیزات و وسایل بازی در پارک‌ها


دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: کارگروه مشترکی موضوعات مرتبط با وظایف شهرداری در حوزه حقوق عمومی را همچون ترافیک، دفع پسماندها، سدمعابر، فروشندگان دوره گرد، متکدیان، کودکان خیابانی، معتادین متجاهر، ایمنی تجهیزات و وسایل بازی در پارک‌ها و شهربازی را با اولویت بندی رصد خواهند کرد.

امنیت در کوهبنان مطلوب است/ وسایل خانگی منازل آسیب دیده به نقاط امن منتقل خواهد شد


رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: از ساعات اولیه وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در کوهبنان بلافاصله با تشکیل ستاد بحران تدابیر لازم جهت تامین امنیت مردم در سطح شهرستان اندیشیده شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *