رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اتمام حجت رئیس دادگستری گلستان با شرکت‌های بیمه / دیه تصادفات هرچه زودتر به حساب خسارت دیدگان واریز شود

8:40 - 03 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۷۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان با شرکت‌های بیمه اتمام حجت کرد و گفت: از این پس حسابی که بیمه‌ها دیه را به آن واریز می‌کردند مسدود شده و باید شرکت‌های بیمه بر اساس دستور قاضی، مبلغ دیه را هر چه زودتر به شماره حسابی که خسارت دیدگان به دادگاه ارائه داده اند، واریز کنند.
اتمام حجت رئیس دادگستری گلستان با شرکت‌های بیمه / دیه تصادفات هرچه زودتر به حساب خسارت دیدگان واریز شودهادی هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با بیان اینکه علیرغم تذکر‌های چند باره هنوز شرکت‌های بیمه، دیه تصادفات را به جای پرداخت در طول سال و به حساب مردم به حساب دادگستری واریز می‌کنند، اظهارکرد: این اقدام علاوه بر زیاد کردن کار دادگستری‌ها سبب طولانی شدن فرآیند پرداخت دیه به خسارت دیدگان و تضییع حقوق مردم می‌شود.

وی افزود: باید شرکت‌های بیمه بر اساس دستور قاضی، مبلغ دیه را هر چه زودتر به شماره حسابی که خسارت دیدگان به دادگاه ارائه داده اند، واریز کنند.

این مقام قضایی اضافه کرد: بیمه‌ها به بهانه‌ اینکه پرداخت دیه به حساب خود ِ افراد، امکان درخواست دوباره‌ خسارت دیدگان مبنی بر دریافت نکردن دیه را در آینده فراهم کند، از پرداخت دیه سرباز می‌زدند که این بهانه نیز با توجه به این که واریز دیه بر اساس حکم قاضی صورت می‌گیرد، مبنای قانونی ندارد.

رئیس کل دادگستری گلستان از بیمه ها خواست به جای اینکه منتظر فرارسیدن اسفند و پرداخت دیه خسارت دیدگان باشند هر چه زودتر اقدام کنند.

هاشمیان گفت: شرکت‌های بیمه‌ای که در پرداخت خسارت دیه کوتاهی و یا تعلل کنند، به مردم معرفی می‌شوند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *