احضار کاردار سفارت امارات متحده عربی در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه

0:43 - 01 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۳۵۲
خوله علی الشامسی کاردار سفارت امارات متحده عربی در آنکارا در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه این کشور شامگاه پنجشنبه به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شد.

احضار کاردار سفارت امارات متحده عربی در آنکارا به وزارت خارجه ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به انتشار مطلبی از سوی عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در مورد فخرالدین پاشا افسر عثمانی که وی را غارت کننده آثار تاریخی و اسلامی شهر مدینه و عامل انتقال آن آثار به استانبول عنوان کرده بود، در غیاب خلیفه شاهین المرر سفیر امارات متحده عربی در آنکارا، خوله علی الشامسی کاردار این کشور را فرا خواند.


وزارت امور خارجه ترکیه در این فراخوانی ضمن تاکید بر دفاع فخرالدین پاشا از شهر مدینه در برابر شورشیان، مراتب اعتراض ترکیه را به ادعاهای وزیر امور خارجه امارات متحده عربی به کاردار این کشور ابلاغ کرد.


عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی طی پیامی در توییتر خود ادعا کرده بود که فخرالدین پاشا والی مدینه در دوره عثمانی مرتکب جرم علیه مردم محلی شده و آثار تاریخی و اسلامی این شهر را غارت و به استانبول منتقل کرده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *