رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صاحبنظران "پیشاور پاکستان" تصمیم ترامپ در مورد قدس را محکوم کردند

23:30 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۹۴۸
اندیشمندان و صاحبنظران پیشاور پاکستان با حضور در سمینار 'هماهنگی مذاهب'، تصمیم اخیر ترامپ در مورد قدس را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل ، انجمن صلح و مدیریت منازعه دانشگاه هری پور پیشاور پاکستان، نشست تخصصی هماهنگی بین مذاهب را با حضور اساتید، دانشجویان و علمای مذهبی برگزار کرد.

محمدباقر بیگی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور در این نشست تخصصی، وحدت مسلمانان را اصل ضروری در مقطع فعلی حساس کنونی در جهان اسلام بیان کرد.

وی اضافه کرد: اسلام به وحدت نیاز دارد، ولی این روزها شاهد برخی اختلافات در جهان اسلام هستیم.
بیگی همچنین با محکوم کردن تصمیم ترامپ در مورد به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اضافه کرد: این اقدام، تنها به دلیل اختلافات میان مسلمانان به وقوع پیوسته است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور پاکستان ادامه داد: هیچ مسلمانی بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی قبول نخواهد کرد و به لطف خداوند، اعلام این تصمیم از سوی ترامپ موجب وحدت بیشتر امت اسلامی و حمایت از قدس شریف می شود.
حاضران در این نشست تخصصی نیز، این اقدام ترامپ را محکوم کردند.

همچنین کنفرانسی با عنوان 'وحدت اسلامی'با حضور اندیشمندان، علما و رهبران برخی از احزاب و گروههای مختلف مذهبی در باشگاه مطبوعات هری پور پیشاور برگزار شد.

در این مراسم که روحانیان مجلس وحدت مسلمین، جمیعت علمای اسلام (نظریاتی)، اهل حدیث و خطیبان مساجد شهر هری پور حضور داشتند، محمدباقر بیگی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور گفت: پس از تصمیم ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا منزوی شده اند.

وی گفت: اگر مسلمانان بیش از گذشته برابر توطئه ها متحد باشند، می توانند بدون خونریزی، قدس شریف را آزاد کنند.

بیگی اضافه کرد: جهان اسلام امروز به وحدت نیاز دارد و اگر چه دشمنان می خواهند علیه اسلام توطئه کنند، با حفظ اتحاد می توانیم این توطئه ها را خنثی کنیم.

موج محکومیت اقدام ترامپ در خصوص قدس همچنان از سوی شخصیت ها و احزاب ادامه دارد.
جمعی از سران احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان نیز 25 آذرماه در نشستی تخصصی با حمایت از آرمان مردم فلسطین، تصمیم اخیر ترامپ در مورد قدس را محکوم کردند.

گروه های مذهبی و احزاب سیاسی پاکستان روز جمعه دو هفته گذشته - هفدهم آذرماه - پس از برگزاری نماز در شهرهای مختلف این کشور، اقدام ترامپ در خصوص به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

هفته گذشته در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، گروه های مذهبی و احزاب سیاسی این کشور نظیر حزب جماعت اسلامی و حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با برگزاری اجتماع و برپایی تظاهرات، به این اقدام اعتراض کردند.

گروه های سیاسی و مذهبی پاکستان در شهرهای کراچی، لاهور، اسلام آباد، کویته و پیشاور با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را به تصمیم ترامپ اعلام کردند.

شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان نیز در نشست سازمان همکاری اسلامی با محکوم کردن دوباره تصمیم اخیر ترامپ در مورد قدس، از رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا خواست که در تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند.

احزاب و گروه های سیاسی مذهبی و اجتماعی در شهرهای کوچک و بزرگ علیه ترامپ و رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *