"رهبر مسلمانان هند"خواستار محاکمه ترامپ در دادگاههای بین المللی شد

22:57 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۹۴۵
رهبر جامعه مسلمانان هند روز یکشنبه از سازمان ملل متحد خواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به خاطر سیاست جدید این کشور در مورد قدس که در مغایرت آشکار با قوانین بین المللی است به پای میز محاکمه بکشاند.

به گزارش سرویس بین الملل ، مولانا سید جلال حیدر نقوی دبیرکل مجلس علمای هند در شهر دهلی نو تاکید کرد، مسلمانان هند به شدت نسبت به تصمیم جدید ترامپ اعتراض دارند.

وی در حاشیه تظاهرات گسترده اهل تسنن و شیعیان هند در دهلی نو به خبرنگار ایرنا افزود: این راهپیمایی برای محکوم کردن سیاست ترامپ درباره فلسطین که قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده، توسط مجلس علمای هند سازماندهی شده است.

وی گفت: مسلمانان هند در این تظاهرات گرد هم آمده اند تا حمایت خود را از فلسطین و مظلومین جهان اعلام کنند.

مولانا حیدر نقوی در ادامه با اشاره به اینکه این راهپیمایی، توسط مردم و مجلس علمای هند با همکاری دهها تشکل مذهبی شیعه و سنی سازماندهی شده است گفت: شرکت کنندگان، تظاهرات خود را از مقبره مهاتما گاندی، پدر استقلال هند آغاز کردند تا بر اهمیت افکار ضد استعماری تاکید کرده و به جهان اعلام کنند که برای حمایت از حق ملت مظلوم فلسطین با تصمیمات آمریکا مخالفت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: مسلمانان هند از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا اخیرا اعلام کرد که سفارت آمریکا از این به بعد به قدس منتقل خواهد شد خشمگین هستند، زیرا اینکار به معنای آن است که این شهر مقدس ، از این به بعد پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد شد.

وی گفت که تظاهرکنندگان از سازمان ملل می خواهند که این موضوع را با جدیت دنبال کند.

وی تصریح کرد: تظاهرکنندگان خواستار آن هستند که سازمان ملل به دلیل مغایرت آشکار فرمان جدید ترامپ با قوانین بین المللی علیه وی در دادگاههای بین الملی شکایت کند.

مولانا سید جلال حیدر نقوی گفت، مسلمانان هند از دولت هند نیز انتظار دارند که همان سیاست خارجی این کشور را از قبل در قبال مساله فلسطین وجود داشته ادامه داده و همانطور که از زمان مهاتما گاندی در سیاست هند رسم بوده به حمایت از مردم فلسطین ادامه دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 15 آذر در سخنانی ضمن به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از وزارت امورخارجه خود خواست برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس آماده شود.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید.

قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل جزو اراضی اشغال شده، محسوب می شود و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت درحال بررسی پیش نویس قطعنامه ای است که از سوی مصر ارائه شده و خواهان آن است که تصمیم ها پیرامون قدس اثر قانونی نداشته و لغو شود.

اگرچه این قطعنامه حامیان بسیاری میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل دارد، اما این احتمال وجود دارد که از سوی واشنگتن وتو شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *