مصدومیت ۳۲ مامور امنیتی در نا آرامی اوکراین

2:26 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۹۲۹
در جریان زد و خورد میان نیروهای دولتی و معترضان و انتشار گاز مسموم کننده 15 مامور گارد ملی و 17 مامور پلیس مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

مصدومیت ۳۲ مامور امنیتی در نا آرامی اوکراینبه گزارش گروه بین‌الملل ، در جریان ناآرامی در کی یف پایتخت اوکراین 32 مامور امنیتی بر اثر انتشار گاز ناشناخته از سوی تظاهرکنندگان مسموم و روانه بیمارستان شدند.

تظاهرکنندگان مخالف دولت به رهبری میخاییل ساآکاشویلی رئیس جمهوری سابق گرجستان روز یکشنبه در چند خیابان کی یف پایتخت اوکراین تظاهرات کردند.


شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: در تظاهرات مخالفان دولت چند هزار تن که بیشتر از اعضای حزب «حرکت نیروی جدید» تحت رهبری ساآکاشویلی شرکت داشتند و خواستار تصویب قانون استیضاح رئیس جمهوری و تشکیل دادگاه برای محاکمه مفسدان اقتصادی شدند.


ساآکاشویلی در جمع معترضان طی سخنانی حکومت اوکراین و پترو پوروشنکو رئیس جمهوری این کشور را فاسد خوانده و خواستار تغییرحکومت و روی کار آمدن افراد درستکار شد.


وی گفت: اوکراین با حکومت جدید کشور مترقی اروپایی خواهد شد و تمام شهروندان آن از چنین نعمتی برخوردار خواهند بود.


سپس جمعی از تظاهرکنندگان برای ورود به کاخ اکتبر در مرکز کی یف تلاش کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند.


در جریان زد و خورد میان نیروهای دولتی و معترضان و انتشار گاز مسموم کننده 15 مامور گارد ملی و 17 مامور پلیس مصدوم و روانه بیمارستان شدند.


ساآکاشویلی افراد درگیر شده با پلیس را دسیسه جویان خواند که برای به خشونت کشاندن تظاهرات تلاش کردند. وی سپس از طرفداران خود خواست به محوطه مقابل پارلمان اوکراین و چادرهای ویژه اعتراضی باز گردند.


میخاییل ساآکاشویلی رئیس جمهوری پیشین گرجستان که رهبری بخشی از مخالفان دولت اوکراین را برعهده گرفته است، در هفته های اخیر با برپایی تظاهرات خواستار تغییر حکومت این کشور به اتهام فساد مالی فراگیر شده بود.


وی هفته گذشته توسط ماموران امنیتی در کی یف دستگیر و پس از دو روز حبس و اعتصاب غذا آزاد شد.


ساآکاشویلی که گفته می شود از حمایت نسبی آمریکا نیز برخوردار است، در برپایی شهرک چادری در مقابل ساختمان مجلس اوکراین به نشانه اعتراض به سیاست های دولت نقش اصلی داشته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *