رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تهران میزبان هفدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور شد/ ۱۸ اثر فاخر به جشنواره راه یافت

10:50 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۶۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌های استان تهران با بیان اینکه تهران میزبان هفدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور شد، گفت: این مراسم در روز‌های ۱۲ تا ۱۴ دی ماه اجرا خواهد شد.

تهران میزبان هفدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور شد/ ۱۸ اثر فاخر به جشنواره راه یافتبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران در نشست خبری هفدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور اظهار کرد: سازمان زندان‌ها در بحث قانونی می‌بایست افرادی که تحت قرار‌ها به زندان معرفی می‌شوند را نگهداری کند؛ اما اصلاح و تربیت نیز از جمله وظایف مهم سازمان زندان‌ها است.

وی ادامه داد: اقدامات زیادی در راستای اصلاح و تربیت زندانیان از ناحیه سازمان زندان‌ها برای مددجویان صورت می‌گیرد که بخش‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی به دست با کفایت همکاران ما انجام می‌شود که ما میزبانی هفدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر را متقبل شدیم و در روز‌های ۱۲ تا ۱۴ دی ماه این مراسم اجرا خواهد شد.

محبی به انجام ورزش صبحگاهی و وجود ۲ الی ۴ سالن ورزشی در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: مددجو در زندان رها نیست و همه زندانیان در بخش‌های هنری ورزشی فعالیت دارند و زمان آن‌ها به بیهودگی سپری نمی‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: مدعی هستیم که در هر زندان گروه حرفه‌ای تئاتر داریم و حدود ۱۳۰ فراخوان داده شده و ۱۳۰ اثر هنری از کل کشور برای ما فرستاده‌اند و ۱۸ اثر فاخر و بهتر انتخاب شده است.

وی بیان داشت: زندانیان در ۴۰ حرفه مشغول آموزش هستند و حدود ۱۰ درصد از زندانیان مشغول به کار هستند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران افزود: در زندان چهار گروه اصلی، تئاتر موسیقی، سینما و هنرهای تجسمی داریم و در مجموع به لحاظ ارتقای تفکر مطالعاتی 33 کتابخانه در زندان‌های استان تهران وجود دارد و 170 هزار جلد کتاب در دسترس شبانه روزی است.
 
محبی تصریح کرد: با استفاده از 70 نفر نیروی روحانی نمازهای جماعت و کلاس های اخلاقی برگزار شده و با به کار گیری روانشناسان،  اقدامات خوبی را انجام می‌دهیم.
 
در ادامه حجت الاسلام سیدعلی اکبر میرصانعی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندانهای استان تهران افزود: وظیفه ما این است که کارهای فرهنگی و اصلاح و تربیتی را برای زندانیان انجام دهیم که بازگشت شرافتمندانه به جامعه داشته باشند.
 
وی گفت: زندانیان در مسابقات قرآن شرکت می کنند و سه دانشگاه بعثت یک و دو و سه در زندان‌های تهران اعم از اوین، رجایی شهر و قزلحصار زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی اداره می شود.

صانعی تصریح کرد: 400 مددجو در دانشگاه و در 20 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند، 6 مدرسه داریم که بیش از 1900 دانش آموز دارد و 250 مددجو در طول سال باسواد می شوند.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندانهای استان تهران افزود: بیش از 50 درصد از کارهای ما در سازمان زندان ها فرهنگی و اصلاح و بازگشت زندانیان به جامعه اولویت اصلی ما است و برگزاری جشنواره های هنری به تحقق این اولویت کمک می کند.
 
در این مراسم از پوستر هفدهمین جشنواره تئاتر زندان های سراسر کشور رونمایی شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *