اختصاص نیافتن اعتبار به حمل و نقل عمومی ظلم به شهر‌ها است

9:46 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۶۲۵
رئیس شورای شهر تهران گفت: درخواست ما این است که اعتباراتی به حمل و نقل عمومی کلانشهر‌ها اختصاص یابد.

حمل و نقل عمومی به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محسن هاشمی در سی امین جلسه شورای شهر تهران گفت: عدم اختصاص اعتبار به حمل و نقل عمومی در بودجه دولت ظلم به شهر‌ها است.

وی افزود: امروز روز حمل و نقل و رانندگان نام گذاری شده است به همین بهانه و در حمایت از حمل و نقل عمومی در شهر‌ها به خصوص کلان شهر‌ها به بودجه دولت اشاره می‌کنیم که به مجلس داده شده است.

رئیس شورای شهر تهران خواستار اختصاص بخشی از اعتبارات از محل افزایش قیمت سوخت به کلانشهر‌ها شد و اظهارکرد: در قانون بودجه دو بند کاهش پرداخت یارنه‌ها و افزایش قیمت سوخت گنجانده شده است که هر دو موضوع برای کلان شهر‌ها مهم است که اگر سهمی به حمل و نقل عمومی اختصاص داده نشود به شهر‌ها و کلان شهر‌ها ظلم شده است.

هاشمی ادامه داد: یکی از بند‌های بودجه دولت در سال ۹۷ تبصره ۱۳ است که از افزایش نرخ حامل‌های انرژی به دست می‌آید. در این بخش برای کمک به حمل و نقل عمومی و یا مترو مبلغی در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان درخواستی از رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این خواسته را از طرف اعضای شورا‌های شهر‌های کشور از دولت، نمایندگان مجلس و رئیس مجلس دارم که در هنگام بررسی و تصویب بودجه دولت بخشی از بودجه افزایش نرخ حامل‌های انرژی را به رشد و توسعه حمل و نقل عمومی ایمن و عدالت محور ریلی در کلان شهر‌ها اختصاص دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *