افزایش ۵۰ درصدی نظامیان بلژیکی در "افغانستان"

16:10 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۵۵۳
وزیر دفاع بلژیک از افزایش یک و نیم برابری نظامیان بلژیکی مستقر در افغانستان خبر داد. این نظامیان در سال آینده میلادی اعزام خواهند شد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از یورو نیوز، استیون فندپوت وزیر دفاع بلژیک گفت این کشور در نظر دارد تا سال آینده میلادی شمار نظامیان خود را در افغانستان افزایش دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 60 نظامی بلژیکی در افغانستان مستقر هستند که با اعزام نیروهای جدید، تعداد آنان به 90 نفر افزایش خواهد یافت.

فندپوت افزود: دولت بلژیک این تصمیم را پس از درخواست «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اتخاذ کرده است.

استولتنبرگ در نشست کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل، اعلام کرد ناتو نیروهای جدیدی برای آموزش و مشاوره نیروهای امنیتی افغانستان به این کشور اعزام خواهد کرد.

وی اظهار داشت: 13 هزار نظامی در قالب ماموریت «حمایت قاطع» در افغانستان حضور دارند و این نظامیان به 16 هزار نفر افزایش خواهند یافت.

گفتنی است که براساس جدیدترین آمار ارائه شده توسط وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، تنها 15 هزار و 298 نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *