سیستم رادار نظامی در "فرودگاه‌های افغانستان" نصب می‌شود

13:02 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۵۳۹
مسوولان اداره هواپیمایی مسافربری افغانستان می‌گویند که این اداره در نظر دارد در سال آینده سیستم رادارهای نظامی را خریداری کرده و در فرودگاه‌های این کشور نصب کند.

به گزارش سرویس بین الملل ، محمود شاه حبیبی رییس اداره مستقل هواپیمایی مسافربری روز شنبه (25قوس) در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که اداره هواپیمایی در فرودگاه‌های افغانستان بیش از یک‌هزار رادار برای شناسایی هواپیماهای غیرجنگی نصب کرده است.

آقای حبیبی تاکید کرد که اداره مستقل هوانوردی برنامه دارد که در سال آینده رادارهایی را برای شناسایی هواپیماهای جنگی و نظامی خریداری و نصب کند.

وی تصریح کرد که در سال‌های گذشته کنترل تمام فرودگاه‌های افغانستان در دست نیروهایی خارجی قرار داشت اما از سه سال گذشته تاکنون از 27 فرودگاه کنترل 22 آنها به دست اداره مستقل هواپیمای مسافربری می‌باشد.

رییس اداره هواپیمایی مسافربری افغانستان تاکید کرد که در سال جاری پروازهای داخلی و خارجی در افغانستان افزایش یافته است و به همین علت درآمد اداره مستقل هواپیمایی مسافربری نسبت به سال های گذشته 34 درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، اداره هواپیمایی افغانستان در سال جاری توانسته است که بیش از 66 درصد بودجه خود را مصرف کند.

این بودجه در ساخت و توسعه فرودگاه‌های هرات، زابل، خوست، جاغوری و دیگر موارد به مصرف رسیده است.

حبیبی تاکید کرد که این اداره در سال جاری بر روی ظرفیت‌سازی جوانان در عرصه هواپیمایی کارهای زیادی را انجام داده است.

وی افزود، تا چند سال آینده تمام مشاورین اداره هواپیمایی مسافربری از جوانان افغانستان خواهد بود.

وی تصریح کرد که اداره هواپیمایی مسافربری افغانستان در سال آینده چند پروژه برای بهبود وضعیت فرودگاه کابل در دست دارد.

رییس اداره هوانوردی ملکی همچنین گفت که شرکت‌های هوایی که برای مسافران شان خدمات معیاری ارایه نمی‌‌کنند به فهرست سیاه رفته و جواز فعالیت شان لغو خواهد شد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می شود که مجلس نمایندگان در نشست امروز خود قانون تنظیم پرواز هواپیماها و چرخبال‌های نظامی خارجی را تصویب کرد.

جمهور نوشت: براساس این طرح، پرواز هواپیماها و چرخبال‌های نظامی خارجی در فضای افغانستان ترتیب و تنظیم شده است که تحت چه شرایط و چگونه اجازه پرواز به آنان داده می‌شود.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *