تنها ۶ ماه تا پایان کار حکومت وحدت ملی در "افغانستان" باقی مانده است

11:16 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۳۷۹
سخنگوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان به دولت این کشور هشدار داد که براساس قانون اساسی این کشور تنها ۶ ماه تا پایان کار ریاست جمهوری باقی مانده است.

به گزارش سرویس بین الملل ، عبدالشکور واقف حکیمی سخنگوی «حزب جمعیت اسلامی افغانستان» در گردهمایی «ایستادگی جنبش گذار در کنار ائتلاف نجات» در کابل گفت براساس قانون اساسی تنها 6 ماه تا پایان کار دولت افغانستان باقی مانده است.

وی تصریح کرد حکومت وحدت ملی افغانستان دولتی موقت است و براساس قانون اساسی 6 ماه از عمر این دولت باقی مانده است، زیرا براساس قانون پایان دوره کاری رئیس جمهور اول خرداد ماه سال آینده است.

به گزارش روزنامه «ماندگار»، سخنگوی حزب جمعیت افزود بر اساس توافقنامه کابل دولت باید قدرت را به طور مساوی بین دو تیم رقیب انتخاباتی تقسیم کند، بنابراین هرگونه برکناری والی و وزیر توسط اشرف غنی نقض این توافقنامه است.

این در حالی است که برخی اخبار تایید نشده از تلاش غنی برای برکناری «عطامحمد نور» والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت خبر می‌دهند.

فضل احمد معنوی رئیس سابق کمیسیون انتخابات افغانستان که در این نشست حضور داشت با اشاره به تقلب گسترده در انتخابات گذشته ریاست جمهوری این کشور گفت: اگر قرار باشد انتخابات آینده نیز مانند انتخابات قبلی باشد بهتر است که اصلا برگزار نشود.

وی افزود که کمیسیون انتخابات این کشور مستقل نیست و تا حدی به رئیس جمهور این کشور وابسته است که اعضای آن منتظرند تا اشرف غنی رئیس جدید آنها را معرفی کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *