کاخ سفید طرح ممنوعیت فروش هواپیمای بویینگ و ایرباس به ایران را بررسی می‌کند

9:40 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۲۲۰
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کاخ سفید در حال بررسی ممنوعیت فروش محصولات سه شرکت «بویینگ»، «ایرباس» و «جنرال الکتریک» به ایران است.

کاخ سفید طرح ممنوعیت فروش هواپیمای بویینگ و ایرباس را بررسی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کاخ سفید در حال بررسی ممنوعیت فروش محصولات سه شرکت «بویینگ»، «ایرباس» و «جنرال الکتریک» به ایران است.

بلومبرگ گزارش داد: همزمان که ترامپ در حال بررسی توافق هسته‌ای با ایران است کاخ سفید طرح ممانعت از فروش محصولات ایرباس، بوئینگ و جنرال الکتریک به ایران را بررسی می‌کند.

این منبع آگاه می‌گوید: تاکنون هیچ پیشنهادی به رئیس جمهور نشده و دولت وی نیز در حال بررسی صدور مجوز برای انجام این معاملات است.

بلومبرگ می‎نویسد: جلوگیری از فروش محصولات این سه شرکت احتمالا موجب خروج ایران از توافق هسته‌ای و از سرگیری برنامه هسته‌ای خود است، امری که مشاوران امنیت ملی ترامپ درباره آن هشدار داده‌اند، این اقدام دو مورد از اولویت‌های دولت ترامپ را زیر سوال می‌برد؛ مقابله با اقدامات ایران و احیای دوباره فعالیت‌های تولیدی در آمریکا. 

وال استریت ژورنال روز جمعه نیز گزارش داده بود که دولت ترامپ در حال بررسی ممانعت از فروش محصولات بوئینگ و ایرباس به ایران است که از جمله دلایل آن نگرانی آمریکا مبنی بر این امر است که ایران از این هواپیماها برای ارسال تجهیزات نظامی به کشورهای متحد خود مانند سوریه است.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا نیز به شرط ناشناس ماندن گفته است که دولت آمریکا مجوزی برای فروش هواپیما به ایران صادر نخواهد کرد؛ مگر اینکه اطمینان حاصل کند که این هواپیماها برای اهداف غیرنظامی استفاده شوند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *