آلمان ماموریت نظامیان خود در "افغانستان" را تا ۳ ماه دیگر تمدید کرد

21:31 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۱۴۱
پارلمان آلمان با تمدید ماموریت نظامیان این کشور در افغانستان به مدت ۳ ماه موافقت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خامه پرس، پارلمان آلمان تصویب کرد که نیروهای این کشور باید به طور موقت تا ۳ ماه آینده و تشکیل دولت جدید در آلمان، در افغانستان حضور داشته باشند.

بر اساس جزئیات، ۴۵۸ نماینده با ادامه ماموریت ارتش آلمان در افغانستان، که در حال حاضر بزرگترین فعالیت نظامی آلمان در خارج از مرزهای این کشور به‌شمار می‌رود، موافقت کردند؛ ۱۹۷ نماینده مخالف بودند و ۱۲ نفر نیز رای ممتنع دادند.

این ماموریت که در آن یک‌هزار و ۸۰ نظامی آلمانی شرکت دارند، به مدت ۳ ماه تمدید شده است.

تصمیم درباره ماموریت درازمدت ارتش آلمان در خارج، با دولت آینده این کشور خواهد بود. نمایندگان پارلمان امیدوارند که تا آخر آوریل ۲۰۱۸ دولت جدید تشکیل شده باشد. در حال حاضر اتحاد احزاب مسیحی و حزب سوسیال دموکرات در حال مذاکره برای ایجاد یک دولت ائتلافی هستند.

لازم به ذکر است که درحال حاضر نیروهای آلمان مسئولیت آموزش و مشورت دهی به نیروهای دولتی افغانستان را به عهده دارند و پارلمان این کشور نیز تایید کرد که نوع و شکل ماموریت نیروهایش در افغانستان تغییر نخواهد کرد.

گفتنی‌است که قرار بود، پارلمان آلمان ماموریت نیروهای خود در افغانستان را به مدت یک سال تمدید کند که به دلیل تشکیل نشدن دولت جدید در این کشور، این امر صورت نگرفت.

آلمان از جمله کشورهای‌های جهان است که نیروهایش در قالب سازمان ناتو در افغانستان حضور دارند و شماری از این نیروها هم در نتیجه عملیات‌های تروریستی در افغانستان جان باخته‌اند.

مجلس نمایندگان آلمان، همچنین ادامه ماموریت نظامیان این کشور در سوریه، عراق، دریای مدیترانه و مالی را به مدت ۳ ماه تمدید کرد، تصمیم در مورد نیروهای آلمان در سودان جنوبی اما به امروز موکول شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *