نگاهی به ابعاد رسوایی مالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی؛نتانیاهو زیرِ تیغ

8:30 - 24 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۹۰۹
پلیس رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده برای هفتمین بار «بنیامین نتانیاهو» را به اتهام فساد مالی بازجویی می‌کند.

بازجویی از بنیامین نتانیاهو برای هفتمین باربه گزارش گروه بین‌الملل ، پلیس رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده برای هفتمین بار «بنیامین نتانیاهو» را به اتهام فساد مالی بازجویی می‌کند.

برخی از منابع خبری گزارش دادند که بازجویی از بنیامین نتانیاهو به اتهام فساد مالی و سوء استفاده از قدرت روز جمعه انجام می‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روزهای 9 و 19 ماه نوامبر نیز از سوی پلیس رژیم صهیونیستی مورد بازجویی قرار گرفته و پلیس دلیل این اقدام را تسریع در روند رسیدگی به این پرونده‌ اعلام کرده است.

نتانیاهو در دو پرونده متهم شده است؛ اول دریافت هدیه از بازرگانان که به «پرونده 1000» معروف شده است و دوم که به «پرونده 2000» معروف است چند مورد گفت وگو با «ارنون موزس»، ناشر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت برای پوشش خبری بهتر از نتانیاهو، در مقابل شکایت از روزنامه  «اسرائیل الیوم» است که رقیب یدیعوت احارانوت نیز به شمار می رود.

نتانیاهو در پرونده دیگری نیز متهم است که نزدیکانش در قرارداد خرید زیردریایی از آلمان، مبالغی را دریافت‌ کرده‌اند.

روزنامه‌های صهیونیستی پس از تکمیل تحقیقات پرونده فساد مالی بنیامین نتانیاهو پیش‌بینی کردند که زندان یا خانه نشینی در انتظار او است.

ماه نوامبر حدود 20 هزار نفر در تل‌آویو علیه فساد مالی کابینه و نیز نتانیاهو که به اتهام فساد مالی مورد تحقیقات جنایی قرار گرفته تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات علاوه بر این به تصویب قانونی در کنست برای جلوگیری از آشکار شدن تحقیقات علیه نتانیاهو نیز اعتراض کردند.

پیش‌تر برخی منابع خبری گزارش دادند که پارلمان رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب قانونی است که این اجازه را به نخست وزیر این رژیم می‌دهد که تا پایان دوران نخست وزیری، از محاکمه و بازجویی خلاص شود.

هفته گذشته نیز ده‌ها هزار نفر در اعتراض علیه نتانیاهو در تل‌آویو تظاهرات کردند که شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی خواستار استعفا و محاکمه بنیامین نتانیاهو شدند.

اگرچه بحث فساد مالی و اقتصادی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی موضوع تازه‌ای نیست چرا که طی سال‎های گذشته رسانه‌ها بارها از فساد گسترده بنیامین نتانیاهو و اطرافیانش گزارش‎های بی‌شماری را منتشر کرده‌‌اند؛ اما نتانیاهو توانسته از زیر تیغ دادگاه بگریزد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *