اگر می‌خواهید مطلبی را نقد کنید، انصاف را سر لوحه خویش قرار دهید

13:18 - 23 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۸۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اول رییس قوه قضائیه در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: انصاف یکی از مفاهیمی است که باید در میان مردم رواج یابد و اگر بنا به نقد موضوعی است باید منصفانه باشد .

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول رییس قوه قضائیه در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت : انصاف یکی از مفاهیمی است که باید در میان مردم رواج یابد و اگر بنا به نقد موضوعی است باید منصفانه باشد .

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مفهوم انصاف از عدل وسیع تر است خاطرنشان کرد : یکی از مهم ترین واجبات خدا بر بندگانش رعایت انصاف با مردم است تا هر موضوعی به صورت همه جانبه و در همه ابعاد مورد بررسی قرار گیرد .

وی با اشاره به نقد هایی که از قوه قضائیه مطرح می شود تصریح کرد : قوه قضائیه تمام تلاش خود را به کار بسته است اما عواملی همچون حجم بالای پرونده های وارده و کمبود نیروی انسانی ، اختصاص بودجه ، منابع تامین بودجه و جذب آن و ... موجب شده تا علیرغم تلاش های شبانه روزی و دلسوزی ها کمبودهایی در برخی زمینه ها وجود داشته باشد .

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت : خدمت به نظام و مردم بالاترین عبادت است که باید با استفاده از همه ظرفیت ها و به صورت گروهی تلاش کنیم تا به نحو مطلوبی آن را به سرانجام برسانیم .

وی با اشاره به فلسفه ایجاد شوراهای حل اختلاف گفت : این نهاد به منظور حل اختلافات و نه برای صدور حکم ایجاد شد و باید با نگاهی فراتر بسیاری از مسایل و مشکلات را قبل از تشکیل پرونده حل کند .

این مقام عالی قضایی از معاونت های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خواست تا با اولویت بندی و هدف گذاری موضوعات اصلی ، با همفکری و هماهنگی با سایر نهاد ها آسیب ها را شناسایی و در جهت حل آن ها گام بردارند .

در ادامه مراسم محسنی اژه‎ای  با اشاره به اقدامات قدرتی رییس کل سابق دادگستری خراسان شمالی از زحمات وی تقدیر و حکم ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضائیه را به اسداله جعفری دادستان پیشین ساری به عنوان رییس کل جدید دادگستری خراسان شمالی اعطا کرد .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *