اکثریت جمهوری‎خواهان در سنا به خطر افتاد

8:58 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۴۵۷
انتخابات جنجالی مجلس سنا برای کرسی ایالت آلاباما برگزار شد و در رویدادی بی‌سابقه نامزد دموکرات‎ها توانست نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ را با اختلاف اندکی شکست دهد.

شکست سنگین ترامپ در انتخابات مجلس سنابه گزارش گروه بین‌الملل ، در انتخابات مجلس سنا برای کرسی ایالت آلاباما آمریکا، «داگ جونز» نامزد حزب دموکرات توانست «روی مور» نامزد جمهوریخواهان را شکست دهد.

رسانه‌های آمریکایی پیروزی داگ جونز در انتخابات آلاباما را اتفاقی خیره‌کننده و شکست سنگین ترامپ می‌دانند چرا که این پیروزی نه‌ تنها نوعی سنت‌شکنی است بلکه با ورود «داگ جونز» به مجلس سنا اکثریت جمهوریخواهان از ۵۲ کرسی به ۵۱ کرسی در برابر ۴۹ کرسی دموکرات‌ها کاهش می‌یابد.

انتخابات مجلس سنا برای پرکردن صندلی خالی ایالت آلاباما روز سه‌شنبه برگزار شد که در اتفاقی بی‌سابقه با شمارش 91 درصد آراء «داگ جونز» توانسته با کسب 49.5 درصد آرا «روی جونز» نامزد تحت حمایت دونالد ترامپ و جمهوریخواهان که به اتهامات اخلاقی نیز روبرو است، شکست دهد.

با انتخاب «جف سشنز»، سناتو ایالت آلاباما، به عنوان وزیر دادگستری، صندلی این ایالت در مجلس سنا خالی شد که روز سه‌شنبه انتخابات برای پر کردن این صندلی خالی در این ایالت بین «داگ جونز» نامزد دموکرات‎ها و «روی مور» نامزد جمهوریخواهان برگزار شد.

مردم ایالت آلاباما همیشه و به صورت سنتی به نامزدهای جمهوریخواهان رأی می‌‎دادند اما روز سه‌شنبه در رویدادی خیره‌کننده پس از 25 سال نامزد دموکرات‎ها را روانه مجلس سنا کردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *