صدور پروانه ساختمانی خارج از ضوابط در شهرداری منطقه یک/ قطع 39 اصله درخت برای ساخت ساختمان 15 طبقه

10:34 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۱۴۴
رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران از صدور پروانه ساختمانی خارج از ضوابط در شهرداری منطقه یک خبر داد.

صدور پروانه ساختمانی خارج از ضوابط در شهرداری منطقه یک/ قطع 39 اصله درخت برای ساخت ساختمان 15 طبقهبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، علی اعطا در بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری نسبت به تخلف ساخت و ساز ملکی با 15 طبقه گفت: شهرداری منطقه یک تهران در سال 91 برای ملک مسکونی واقع در خیابان پاسداران، نارنجستان ششم، پروانه ساختمانی 15 طبقه صادر کرده است.

وی افزود: این پروانه شامل 5 طبقه زیرزمین و 10 طبقه روی زمین بوده که تا به امروز 9 طبقه از اسکلت آن ساخته شده است.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به زیر پهنه مصوب در منطقه تصریح کرد: زیرپهنه مصوب این زمین هزار و 149 متری، R122 بوده و بر اساس ضوابط طرح تفصیلی، ساخت‌ و ساز در آن با سطح اشغال 60 درصد، تراکم 300 درصد و به میزان حداکثر 5 طبقه مجاز است.

اعطا با تاکید بر موجود نبودن مجوز کمیسیون ماده 5 در رابطه با ساخت بیش از اندازه در این ملک اظهارکرد: با توجه به بررسی ‌های انجام ‌شده در سامانه شهرسازی، اطلاعاتی از مجوز کمیسیون ماده 5 در رابطه با اجازه ساخت ‌و ساز بیش از میزان مصوب در طرح تفصیلی برای این ملک موجود نیست.

وی ادامه داد: پیش از شروع عملیات ساخت، در زمین این ملک، 39 اصله درخت ازجمله 6 اصله درخت مثمر و یک ساختمان 2 طبقه کم تراکم وجود داشته که با شروع عملیات ساخت ‌و ساز و براثر گودبرداری انجام ‌شده، این درختان از بین رفته اند.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در خصوص تبعات ساخت بیش از اندازه مجاز در این ملک خاطرنشان کرد: ملک مذکور در صورت ساخت، به دلیل افزایش تراکم جمعیتی و ساختمانی ناشی از ساخت ‌و ساز فراتر از ضوابط پیش‌ بینی‌ شده در طرح تفصیلی، تبعات بسیاری در حوزه‌های ترافیکی، کالبدی، زیرساختی و اجتماعی خواهد داشت.

عطا خواستار برخورد شهرداری با تخلف صورت گرفته شد و بیان کرد: هرچند این تخلف در دوره مدیریت پیشین در شهرداری صورت گرفته، اما با توجه به حساس شدن افکار عمومی نسبت به این‌ گونه تخلفاتات باید شهرداری تهران هر چه سریع‌ تر ضمن بررسی و پیگیری، برخورد با متخلفان را در دستور کار قرار داده و نسبت به بازنگری در پروانه ساختمانی صادره اقدام کند.


برچسب ها: شورای شهر اعطا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *