تخلف ساکن چیست؟

13:23 - 03 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۴۰۶
تخلف ساکن چیست؟
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تخلفات ساکن و عدم آگاهی شهروندان از این نوع تخلف، گفت: توقف در فاصله ۱۵ متری تقاطع‌ها، شیر‌های آتش‌نشانی و مراکز امدادی ممنوع است.

خبرگزاری میزان- به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره تعریف تخلفات ساکن توضیح داد و گفت: تخلف ساکن عبارت است از اینکه راننده خودروی خود را در محلی بسیار نامناسب و غیرمجاز پارک کرده و راننده هم گاهی در داخل آن می‌نشیند که باعث بروز بی نظمی و ایجاد ترافیک و بر هم ریختن نظم و امنیت عبور و مرور برای دیگر خودرو‌ها در آن محدوده شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: دقیقا در ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت به این موضوع اشاره دارد و محل‌هایی که توقف در آن‌ها ممنوع است را اعلام کرده است.

سرهنگ شریفی گفت: کسانی که در آزمون آیین نامه شرکت می‌کنند هم به این نکته توجه داشته باشند که اگر سوالی در این خصوص بود بدانند که جواب توقف در حریم تقاطع‌ها در چه فاصله‌ای است؟ ۱۵ متر است، یعنی در تقاطع‌ها در فاصله ۱۵ متری آن‌ها توقف ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: حتی شیر‌های آتش نشانی هم حریم دارند و توقف در حریم آن‌ها به منظور دسترسی آتشنشانان در مواقع اضطراری ممنوع است.

وی گفت: توقف چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، ورودی و خروجی مراکز امدادی مانند آتش نشانی و در فاصله ۱۵ متری بیمارستان‌ها ممنوع است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *