رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گلایه بازیگر دنیای شیرین دریا از وضعیت سینما/برنده سیمرغ بلورین به فجر باز می‌گردد+عکس

16:50 - 20 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۹۴۹
بیستمین روز از آذر ماه 1396 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به گلایه تند مینا نوروزی فر به تعویض نقشش در سریال آسمان همیشه ابری نیست اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، بیستمین روز از آذر ماه 1396 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به گلایه تند مینا نوروزی فر به تعویض نقشش در سریال آسمان همیشه ابری نیست اشاره کرد.

رضا توکلی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون نیز امروز گلایه های فراوانی را به روند کار خانه سینما ابراز داشت. وی وضعیت کلی سینما را نابسامان خواند.

شیرین یزدان بخش بازیگر برنده سیمرغ بلورین جشنواره امسال با فیلم هایی همچون "جاده قدیم"، "آکاردئون" و "لس آنجلس تهران" آماده حضور در فجر است اما امید چندانی به سیمرغ ندارد.

 رضا توکلی

خانه سینما را به افرادی بسپارند که تنها نگاه شخصی خود را اعمال نکنند/سینمای ایران به جاده خاکی زده است

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، رضا توکلی ۱۸ تیر ۱۳۳۹ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است. وی در سال ۱۳۷۷ سریال "گام آخر" به تهیه‌کنندگی محمدرضا خالقی را کارگردانی کرد که از شبکهٔ اول سیما پخش شد. فیلم کوتاه "۱۶ م.م روز مریم" محصول کانون پرورش فکری کودکان نیز از ساخته‌های اوست.

این بازیگر سینما و تلویزیون در سریال هایی چون "سیمرغ"، "مردان آنجلس"، "پنج کیلومتر تا بهشت"، "فاصله ها"، "عملیات 125"، "یک وجب خاک"، "کیمیا" و "او یک فرشته بود" بازی کرد که با بازی در نقش روحانی در این سریال به محبوبیت زیادی در بین مردم دست یافت.

توکلی در سینما نیز در فیلم هایی چون "آخرین شناسایی"، "روز شیطان"،  "مریم مقدس"، "هیس دخترها فریاد نمی زنند" و "سگ های پوشالی" بازی کرد. این بازیگر سینما و تلویزیون در سال 1393 با فیلم "سگ های پوشالی" اولین کارگردانی خود را در سینما انجام داد. 

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی در گفت‌وگویی تفصیلی با "رضا توکلی" ابعاد مختلف هنر بازیگری را مورد بحث قرار داده است که در ادامه خواهید خواند:

این روزها در حال چه فعالیتی هستید؟ از پیشنهاداتی که دارید بگویید و با توجه به این که شما سابقه کارگردانی با فیلم "سگ های پوشالی" را دارید آیا در عرصه کارگردانی هم آثاری پیشنهاد شده است؟

دو پروژه سینمایی در دست مذاکره دارم که اگر همه چیز خوب پیش رود بعد از عید نوروز درصدد تولید آن ها هستم و به دلیل این که هنوز در مرحله مذاکره قرار دارد نم توانم اسم آن ها را بگویم.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

 مینا نوروزی‌فر

هنوز حذف شدنم از سریال آسمان همیشه ابری نیست را هضم نکردم/وقتی نقشم را از من گرفتند در بیمارستان بستری شدم

مینا نوروزی‌فر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص آخرین فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته وضعیت برای من چندان خوب نبوده و پیشنهادات خوبی برای بازی نداشته‌ام تا بتوانم در مورد آنها فکر کنم.

وی در همین راستا افزود: دلایل مختلفی را می‌توانم برای این کم کاری در نظر بگیرم اما دوستان نسبت به گذشته کم لطف شده اند. روابط به طور کامل جای ضوابط و اصول را گرفته و به نوعی باید برای حضور در عرصه بازیگری پول داشته باشید. هزینه تولید آثار بالا رفته و بازیگرانی می‌توانند ادامه دهند که بتوانند بخشی از بودجه پروژه را تامین کنند.

بازیگر سریال "دنیای شیرین دریا" عرصه بازیگری را جای برخی افراد خاص دانست و تاکید کرد: اگر نگاهی گذرا به آثار تولید شده در این سالها بیاندازیم به خوبی مشخص است که تمامی تولیدات توسط چند گروه محدود صورت می‌گیرد که آنها هم بازیگران خودشان را دارند و در کل به ما فکر نمی‌کنند.

وی با گلایه از وضعیت بیکاری هنرمندان پیشکسوت تصریح کرد: من با حضور بازیگران جدید در سینما مشکلی ندارم اما چرا این حضور باید به بهای بیکاری افرادی چون من باشد که 30 سال کار کرده‌ایم. البته در این بین بازیگرانی هم هستند که به واسطه اینکه بیکار نباشند با قیمت‌های پایین کار می‌کنند که آن مزید بر علت شده است.

بازیگر سریال "آسمان همیشه ابری نیست" با تشکر از لطف مردم نسبت به خود اضافه کرد: مردم همیشه به من و سایر بازیگران هم نسلم لطف دارند و همین به ما دلگرمی می‌دهد. مردم ناراحت هستند که چرا بازیگران قدیمی اکثراً بیکار شده و دیده نمی‌شوند.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

 شیرین یزدان بخش

بازیگر ابد و یک روز با سه فیلم راهی فجر شد/هروقت گفتند در این نقش سیمرغ می‌گیری نتیجه عکس شد+عکس

شیرین یزدان‌بخش بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی بازی در فیلم سینمایی "لس آنجلس تهران" را پشت سر گذاشته در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره حضور خود در عرصه بازیگری طی سال جاری گفت: در ابتدا تصور نمی‌کردم که سال شلوغی را پیش رو داشته باشم اما خوشبختانه پیشنهادات خوبی شد و من با سه اثر راهی جشنواره فیلم فجر خواهم بود.

وی در همین راستا ادامه داد: امسال در فیلم‌های خوبی همچون "جاده قدیم"، "آکاردئون" و "لس آنجلس تهران" به ایفای نقش پرداختم که نقشم در فیلم "لس آنجلس تهران" از همه متفاوت تر است زیرا برای اولین بار نقش مادر بازی نمی کنم.

بازیگر فیلم "بوسیدن روی ماه" درباره شانس دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر تاکید کرد: من نمی‌دانم شرایط چگونه است و نمی‌توانم حدس درستی بزنم. هر سه فیلم متقاضی حضور در فجر هستند و اینکه کدام پذیرفته شود مهم است اما با این حال هر وقت گفتند قطعاً برای این نقش سیمرغ می‌گیریم؛ نتیجه عکس بود.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی

استفاده از ظرفیت های دینی و ارزشی مسجد برای جذب مخاطب/ برای دوری از انحراف باید عالم به زمان باشیم

حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره برنامه های پیش روی این نهاد گفت: در کانون های فرهنگی و هنری مساجد مهم ترین مسئله رسمیت بخشی به فعالیت ها براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران است و برای تحقق این مسئله به دنبال شناسایی و بازیابی کانون های فعال و رتبه بندی آن ها در سه رتبه "فعال"، "نیمه فعال" و "غیرفعال" هستیم.

وی افزود: با توجه به این که به حضور خواهران در کانون ها توجه ویژه داریم در حال طراحی ساختاری برای فعالیت آن ها هستیم. همچنین موضوع ارتباط کانون های داخل کشور با کانون های مساجد اهل سنت و شیعه در خارج از کشور و فعالیت در کنار آن ها بسیار مهم است. اگر این تعامل در قالب فضای مجازی باشد طبیعتا بسیار هموار است و اگر به صورت حقیقی یعنی افراد و برنامه ها مثل فرهنگ بچه های مسجد به کشور مقصد منتقل شود و بالعکس کارهای ارزشمندی که در آن سو انجام می شود به اینجا منتقل شود و ارتباطات بین افراد در داخل و خارج از کشور برقرار باشد بسیار ارزشمند است. کانون در تهران بیشتر به دنبال امور ستادی است و در استان ها در قالب فعالیت های سفیر کار می کند و این تفکیک بین ستاد و سفیر است.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

 دیوار به دیوار

دیوار به دیوار 2 با موضوعی دنباله دار و متفاوت تولید می‌شود/ ورود 2 بازیگر جدید به سریال+عکس

خشایار الوند نویسنده سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره سری دوم سریال "دیوار به دیوار" گفت: این روزها روی طرح و نگارش "دیوار به دیوار 2" به تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی و کارگردانی سامان مقدم کار می کنیم تا این اثر پس از تولید برای مخاطبان روی آنتن برود.

وی افزود: موضوع سری دوم این سریال برخلاف فصل یک آن که هر قسمت یک موضوع مستقل داشت، در قالب یک داستان دنباله دار است یعنی یک داستان واحد و پیوسته به تصویر کشیده می شود.

این نویسنده درباره شکل کار در "دیوار به دیوار 2" اظهار کرد: شخصیت های سریال "دیوار به دیوار" در سری دوم این سریال درگیر داستانی منسجم می شوند.

الوند خاطرنشان کرد: بازیگران "دیوار به دیوار 2" همان بازیگران قبلی هستند با این تفاوت که دو بازیگر جدید به این سریال اضافه می شود.و زمان پخش سری جدید این مجموعه هنوز مشخص نیست.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *