اعلامیه ترامپ تهدیدی برای صلح است

19:49 - 19 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۶۶۰
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر به پاریس در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با رییس‌جمهوری فرانسه شرکت کرد.

ماکرون: اعلامیه ترامپ تهدیدی برای صلح استبه گزارش گروه بین الملل ،ماکرون در نشست خبری مشترک با نتانیاهو اعلام کرد: ما خواهان صلح هستیم. من به نتانیاهو گفتم که اعلامیه ترامپ تهدیدی برای صلح است و ما با آن مخالفیم.

نتانیاهو گفت: به ماکرون احترام می‌گذارم، اما ما در همه موضوعات هم‌نظر نیستیم. اینجا پاریس، پایتخت فرانسه است. قدس هم پایتخت ماست.

وی ادامه داد: ما در واقع دوست هستیم و من از اینکه شما خشونت علیه حملات تروریستی برضد اسرائیل و اسرائیلی‌ها را محکوم کردید، استقبال می‌کنم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مسئله ایران را پیش کشید و گفت:من و رئیس‌جمهور ماکرون در اینباره اتفاق نظر داشتیم که باید منبع اصلی بی‌ثباتی در منطقه یعنی ایران را متوقف کنیم.


 وی افزود:ایران همه جا هست. در عراق، در سوریه، در غزه، در یمن. ما باید ایران را متوقف کنیم. ایران به دنبال نابود کردن اسرائیل است.


نتانیاهو مدعی شد:ایران دو کار را برای این منظور انجام می‌دهد. اولا تلاش می‌کند تا نیرو‌های نظامی خود را در سوریه مستقر کند. ما اجازه نخواهیم داد ایران در سوریه پایگاه ایجاد کند و حرفمان را هم در عمل ثابت می‌کنیم.
ثانیا، ایران تلاش می‌کند تا تسلیحاتی به لبنان منتقل کند که تغییر دهنده وضع بازی هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات اردوغان که اسرائیل را «دولتی تروریست» خوانده گفت:
او خبرنگاران را زندانی می‌کند، او به ایران در دور زدن تحریم‌ها کمک کرده است.او به تروریست‌ها در غزه کمک کرده است. اردوغان در جایگاهی نیست که بخواهد برای ما خطابه بخواند.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *