پست‌های کلیدی وزارت خارجه آمریکا همچان خالی هستند

8:00 - 18 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۸۷۶
شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به برخی از پست‌های کلیدی در وزارت خارجه آمریکا پرداخته و می‌نویسد که با گذشت 11 ماه از دولت ترامپ و 10 ماه پس از گذشت دوران وزارت خارجه رکس تیلرسون، برخی از پست‌های مهم وزارت خارجه امریکا همچنان خالی هستند.

پست‌های کلیدی وزارت خارجه آمریکا همچان خالی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل ، شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به برخی از پست‌های کلیدی در وزارت خارجه آمریکا پرداخته و می‌نویسد که با گذشت 11 ماه از دولت ترامپ و 10 ماه پس از گذشت دوران وزارت خارجه رکس تیلرسون، برخی از پست‌های مهم وزارت خارجه آمریکا همچنان خالی هستند.

سی‌ان‌ان می‌نویسد: در حال حاضر سفارت آمریکا در ده‌ها کشور و به خصوص متحدان کلیدی آمریکا مانند ژاپن، کره جنوبی و عربستان سعودی سفیر تأیید شده از سوی مجلس سنا ندارد.

این شبکه خبری در ادامه می‌نویسد: در میان این پست‌های خالی در وزارت خارجه 30 پست وجود دارد که هنوز برای آنها گزینه‌ای اعلام نشده و 11 پست نیز وجود دارند که گزینه‌های انتخاب شده برای آنها در انتظار تأیید هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر این دونالد ترامپ هنوز افرادی را برای برخی از سمت‌های بسیار مهم در نهادهای بین‌المللی انتخاب نکرده است و بسیاری از امور را در دفاتر بین‌المللی و منطقه‌ای تاکنون نظارت نکرده است.

سی‌ان‌ان می‌نویسد: در حالی که تنش دولت ترامپ با کره شمالی به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است وی نه تنها یک سفیر دائمی در کره جنوبی انتخاب نکرده بلکه معاون دبیرکل دائمی برای کنترل تسلیحات و امور امنیتی بین‌المللی و همچنین معاون وزیر امور خارجه در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام را نیز تاکنون مشخص نکرده است.

این شبکه خبری در ادامه افزود: اگرچه مقامات ارشد اجرایی در حال حاضر در این سمت‌ها قرار دارند اما حضور آنها دائمی نبوده و محدودیت‌هایی  دارد؛ بر اساس قانون فدرال این مقامات ارشد تنها 300 روز می‌توانند در این سمت‌ها باقی بمانند و این در حالی است که در حال حاضر حدود 320 روز از دولت ترامپ می‌گذرد.

سی‌ان‌ان در پایان گزارش خود و ضمن مقایسه ترامپ با باراک اوباما  در این زمینه می‌نویسد: ترامپ در سال نخست ریاست جمهوری خود 75 نفر را برای سمت‌های رده بالای وزارت خارجه و نیز نمایندگی این کشور در سازمان ملل انتخاب کرده است در حالی‌که اوباما در سال نخست ریاست جمهوری خود بیش از 100 نفر را برای این سمت‌ها انتخاب کرده بود.

 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *