"کجایید ای شهیدان خدایی" در تالار وحدت طنین انداز شد/ اجرای شهرداد روحانی به یاد زلزله زدگان کرمانشاه+ عکس

11:31 - 17 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۸۱۹
کنسرت ارکستر سمفونیک تهران با اجرای "کجایید ای شهیدان خدایی" و قطعاتی به یاد مردم زلزله زده کرمانشاه شبی خاطره انگیز را در تالار وحدت برای مخاطبان رقم زد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان جهان به رهبری شهرداد روحانی و دامیانا جورانا با همراهی گروه کر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری رازمیک اوحانیان شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد.

این کنسرت با حضور انبوه جمعیت مردم، اساتید عرصه موسیقی به ویژه مهمانان خارجی از کشورهای مختلف و حضور دو مهمان ویژه یعنی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی مرادخانی معاونت امور هنری این وزارتخانه همراه بود.

ارکستر سمفونیک تهران
در ابتدای این کنسرت دامیانا جورانا پس از حضور نوازندگان در جایگاه خود، وارد سالن شد و پس از خوش آمدگویی، بیان چگونگی همکاری با گروه نوازندگان و آرزوی برنامه ای جذاب برای مخاطبان اجرای خود را شروع کرد.

بعد از اجرای 3 قطعه توسط نوازندگان و ماریانا جورانا، گروه کر وارد صحنه شد و اجرای قطعات در ادامه با ترکیب گروه کر و گروه نوازندگان در کنار هم ادامه پیدا کرد. البته در این بین برخی قطعات نیز مثل 3 قطعه اول برنامه تنها با گروه نوازندگان انجام می شد.

ارکستر سمفونیک تهران

دامیانا جورانا 11 قسمت را به همراه گروه کر ارکستر سمفونیک تهران با نام گلوریا از آنتوان ویوالدی و کنسرتو برای 2ویلن در ر مینور از یوهان سباستیان باخ را برای مخاطبان اجرا کرد.

دارنده مدال و سپر نقره ای از رئیس جمهور ایتالیا در پایان اجرای خود از حضور مخاطبان و گروه نوازندگان و کر تشکر کرد و اجرا را حاصل تلاش گروهی خواند.

ارکستر سمفونیک تهران

در ادامه این کنسرت شهرداد روحانی روی صحنه حاضر شد و بعد از تشکر از حضور مخاطبان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بروشور داده شده به حضار دو قطعه "آوار" و "قطره های باران" که دوست داشتیم به یاد مردم کرمانشاه اجرا شود نوشته نشده است و اکنون شما را  به دیدن و شنیدن این قطعات دعوت می کنیم.

در ادامه روحانی این جملات را به زبان انگلیسی برای مهمانان خارجی حاصر در سالن نیز بیان کرد.

بعد از اجرای آوار و قطره های باران اجرای "باغ ایرانی" با حضور ماکان خویی نژاد به عنوان سولیست توسط گروه ارکستر اجرا شد.

ارکستر سمفونیک تهران

آخرین قطعه ای که توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی اجرا شد؛ قطعه "کجایید ای شهیدان خدایی" بود که با ورود گروه کر در روی صحنه و قرار گرفتن در جایگاهشان آغاز شد.

این قطعه در مقابل آهنگساز اصلی این اثر هوشنگ کامکار که در سالن حاضر بود اجرا شد و روحانی نیز این هنرمند پیشکسوت را به حضار معرفی کرد.

پیمان شامی و عرفان شریف زاده "ویلن یک"، احسان شامی، پویا ده دلاری و موژان میرزایی "ویلن دو"، طناز استاد بیگی و مهدی منادی "آلتو"، ماکان خویی نژاد، بهرنگ معتمدی و شهرزاد مجد "ویلنسل"، مهدی کلانتری" کنترباس"، افیک متوسیان، پریا رباط سرپوشی، سلماز جوان بخت، نیلوفر لطف آور، مهناز حیدری، الهه سادات موسوی، آذین فولادوند، مریم جلالی کندی، صبا یاوری، غزال مرتضایی شمیرانی، سمیه خواسته و فاطمه نوروزی "سپرانو"، سمیرا محسنی، مینا جعفری، تینا حیدری، سالومه سید کشمیری، صدف بهرام جاویدی، شهرزاد اصلانی، فهیمه قنبری و سمیه کنعانی "آلتو"، حسین عطری، میلاد بیکدلو، احمد عشقی، علی مسیبی، علی رضا ترکمان و امیرحسین جم "تنور"، جعفر عسگری، آرش حق گو، الیاس بهشتیان، نوید یزدانیان، جواد مرادیون، بهرام الله وردی و علیرضا عابدی "باس" اعضای تشکیل دهنده این ارکستر بودند.

ارکستر سمفونیک تهران

در پایان اجرای ارکستر سمفونیک تهران شهرداد روحانی از دامیانو جورانا و رازمیک اوحانیان دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شوند که مورد تشویق حضار در تالار قرار گرفتند.

کنسرت شب گذشته در تالار وحدت با اهدای دسته گل به سه رهبر ارکستر سمفونیک توسط سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پایان رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *