آزادی ۱۲۶ زندانی با تلاش واحد صلح و سازش زندان‌های گلستان

12:29 - 13 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۳۸۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان از آزادی ۱۲۶ زندانی با تلاش واحد صلح و سازش زندان‌های گلستان خبر داد و گفت: این افراد از ابتدای امسال تا کنون با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و گذشت شاکیان از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان صبح امروز در مراسم آغاز به کار ستاد استانی صبر در گلستان گفت: خوشبختانه با استفاده از ظرفیت تنوع قومی و مذهبی در گلستان و تعامل و همارهی دستگاه‌های اجرایی و علما با دستگاه قضایی، صلح و سازش در پرونده‌های مختلف به خصوص پرونده‌های قتل در استان بیشتر شده است.

هادی هاشمیان افزود: استقرار شعب شورای صلح و سازش در دادسرا‌ها و دادگستری‌ها، یکی دیگر از گام‌های خوب دادگستری استان در سال‌های اخیر است که سبب شده پرونده‌های ارجاعی به این شعب تا ۵۰ درصد با سازش طرفین ختم به خیر شده است.

وی با اشاره به این که متاسفانه آستانه صبر در جامعه کاهش یافته است گفت: از کاهش صبر و تحمل آسیب‌های زیادی مانند، طلاق را در جامعه متحمل شده ایم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان از آزادی ۱۲۶ زندانی با تلاش واحد صلح و سازش زندان‌های گلستان خبر داد و گفت: این افراد از ابتدای امسال تا کنون با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و گذشت شاکیان از زندان آزاد شده‌اند.

هاشمیان با بیان این که راه اندازی ستاد صبر در کشور نشان از توجه به اهمیت این موضوع و تقویت آن است گفت:با راه اندازی این ستاد، استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، افراد تاثیرگذار، رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، متمرکز و سازماندهی می‌شود.

وی با بیان این که ستاد صبر تنها مربوط به دستگاه قضایی نیست، افزود: باید همه پای کار بیاند تا بتوانیم در این بخش گام‌های موفقی برداریم.

هاشمیان با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگ بخشش و صلح و سازش و افزایش آستانه صبر در جامعه از آنان خواست: در این بخش به کمک دستگاه قضایی بیایند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود، به آمار بالای زندانیان در گلستان هم اشاره کرد و گفت: هر چند خوشبختانه در استان ما قضات به این نتیجه رسیده اند که مجازات زندان برای برخی جرایم، مناسب نیست، اما برای استفاده از سایر مجازات‌ها و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باید سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی هم پای کار بیایند.

هادی هاشمیان، نگاه حبس محور در قوانین را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: باید نگاه قانون گذار بر مدار پیشگیری شکل گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *