رسالت امروز حقوقدانان بسیجی تلاش برای ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی جامعه است

14:07 - 11 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۳۱۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون حقوقی قوه قضاییه رسالت امروز حقوقدانان بسیجی را تلاش برای ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی جامعه ذکر کرد و گفت: موضع گیری در قبال مظلومین جهان و تدوین اسناد و مدارک و تنظیم شکایت بین المللی در دفاع از مردم مظلوم یمن، میانمار، نیجریه و ... از دیگر اموری است که توسط بسیجیان حقوقدان دنبال شود.

روحیه جهادی و انقلابی از ویژگی های بسیج استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد؛ ذبیح الله خدائیان در همایش بزرگداشت هفته بسیج در استان یزد گفت: روحیه جهادی یعنی انجام هرکار و عملی که در حالت عادی ممکن نیست با روحیه جهادی و انقلابی و سایه توکل به پرودگار قابل انجام می‌شود.


وی ایثار و از خودگذشتگی را از دیگر خصلت‌های بسیج برشمرد و گفت: بسیج اهداف و آرمان‌های نظام وانقلاب را با ایثار و روحیه خستگی ناپذیر دنبال می‌کند و در هر مقوله‌ای که وارد شده است موفقیت‌های چشمگیری را داشته است.

این مقام قضایی به تلاش‌های نظام نوپای اسلامی در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و بیان داشت: در زمانی که کشور برای دفاع از خود به سامانه‌های دفاعی نیاز داشت، تفکر بسیجی و انقلابی تهرانی مقدم و همکاران او پیشرفت امروز نظام اسلامی را در عرصه دفاع موشکی به ارمغان آورد.

وی افزود: بسیج روح خودباوری و روح اتکا به نفس را در کشور ایجاد کرد و اگر در زمان رژیم گذشته مستشاران نظامی اجازه تعویض حتی یک پیچ را به نیرو‌های ایرانی نمی‌دادند، باور بسیج منجر به ساخت و تجهیز انواع سامانه‌های آفندی و پدافندی را در کشور شد.

معاون حقوقی قوه قضاییه، بسیج و تفکر حاکم بر آن را نیرویی برای همه برهه‌ها و زمان‌ها دانست و اظهار داشت: نیروی بسیجی در هر زمان و لباسی و منصبی که هست در خدمت نظام و انقلاب و مردم است و اگر زمانی در عرصه نبرد نظامی اسلحه به دست می‌گرفت امروز سلاح خدمت به دست دارد و در خدمت آحاد جامعه است.

وی تصریح کرد: وکیل دادگستری بسیجی دفاع از حق و عدالت را سرلوحه امور خویش دارد و در برابر ظلم و بی عدالتی سینه سپر خواهد کرد و قاضی بسیجی در سنگر خدمت در مقام احقاق حق با ظلم و بی عدالتی مبارزه می‌کند.

خدائیان ابراز داشت: انقلابی و بسیجی بودن و جهادی عمل کردن، هزینه دارد و اینکه امروز قوه قضاییه مورد هجمه قرار گرفته است ناشی از همین عملکرد انقلابی است.

وی برخورد با دانه درشت‌ها و صاحبان زر و زور و تزویر را دلیل دروغ پردازی‌ها و فضا سازی‌ها علیه قوه قضاییه دانست و گفت: در طول تاریخ هیچ فردی به عدالت محوری رسول اکرم و امیرالمومنین علی علیه السلام نبوده است و تاریخ گواه این است که این روحیه عدالت محوری و حق مداری باعث خشم عده‌ای از طمع داران به بیت المال و توهین و دروغ پردازی علیه آن امام همام گردید.

معاون حقوقی قوه قضاییه رسالت امروز حقوقدانان بسیجی را تلاش برای ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی جامعه ذکر کرد و بیان داشت: موضع گیری در قبال مظلومین جهان و تدوین اسناد و مدارک و تنظیم شکایت بین المللی در دفاع از مردم مظلوم یمن، میانمار، نیجریه و ... از دیگر اموری است که توسط بسیجیان حقوقدان دنبال شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *