رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بحث‌های‌ حقوق بشری علیه ایران ناشی از اغراض سیاسی و از اهداف استکبار بین المللی است

12:30 - 09 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۲۵۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه امنیت در زمره حیاتی‌ترین هدف‌ها و بالاترین منفعت در تمامی جوامع بشری به‌شمار می‌آید گفت: بحث‌های‌ حقوق بشری علیه ایران ناشی از اغراض سیاسی و از اهداف استکبار بین المللی است.

بحث‌های‌ حقوق بشری علیه ایران ناشی از اغراض سیاسی و از اهداف استکبار بین المللی است.به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، تورک معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران در کارگاه آموزشی حقوق بشر و حقوق شهروندی که به همت ستاد حقوق بشر و با همکاری دادگستری استان هرمزگان برگزار شد، گفت: امنیت در زمره حیاتی‌ترین هدف‌ها و بالاترین منفعت در تمامی جوامع بشری به‌شمار می‌آید.

این مقام قضایی بیان کرد: امروز، دغدغه اصلی آحاد جامعه و شهروندان و نیز حکومت‌ها تأمین امنیت است. در این میدان حفظ و صیانت از حاکمیت سیاسی و نیز نظم عمومی جامعه و از سوی دیگر رعایت حقوق متهم، کار برای قاضی رسیدگی‌کننده بسیار سخت و دشوار است.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران در حوزه جرائم علیه امنیت چهار جرم محاربه، افساد فی‌الارض، اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام بیشترین بحث‌های حقوق بشری را به دنبال دارد که ناشی از اغراض سیاسی و فشار‌ها و اهداف استکباری بین المللی است.

تورک ادامه داد: در حوزه جرم محاربه، بیش از اینکه این جرم را در حوزه جرائم اقدام علیه امنیت جان، مال و ناموس شهروندان بدانیم، موجب شده بود که به‌عنوان یک جرم سیاسی و جرم علیه حاکمیت شناخته شود که با اقدامات مناسب قانونگذار در اصلاحات سال ۱۳۹۲ قانون مجازات اسلامی، اصلاح و تفکیک در این موضوعات صورت گرفت و عنوان محاربه در ماده ۲۷۹ و بعضی در مواد ۲۸۷ و ۲۸۸ بیان گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد: محاربه معمولاً با قتل، کشتار به تهدید و ایجاد رعب و وحشت عمومی که سلب کننده آسایش و امنیت شهروندان است، همراه می‌ّباشد.

وی خاطرنشان کرد: جرم محاربه با جرایم سیاسی متفاوت است. شاید یک محارب اهداف و انگیزه سیاسی داشته باشد، ولی با ایجاد وحشت و ترسی عمومی و اتخاذ یک روش توام با خشونت دیگر این انگیره نمی‌توند اثرگذار باشد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *