رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش چند صد صفحه‌ای از نقض گسترده حقوق کودکان بومی در بازداشتگاه‌های استرالیا

12:26 - 05 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۲۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کمیسیون ویژه تحقیق در مورد بررسی وضعیت کودکان بومی بازداشتی و زندانی در استرالیا، از نقض گسترده کودکان در بازداشتگاه‌های استرالیا پرده برداشت.

گزارش چند صد صفحه‌ای از نقض گسترده حقوق کودکان بومی در بازداشتگاه‌های استرالیابه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، کمیسیون ویژه تحقیق در مورد بررسی وضعیت کودکان بومی بازداشتی و زندانی در سرزمین‌های شمالی این کشور، با انتشار نتایج تحقیقات خود که بالغ بر هزار صفحه می‌گردد، از نقض گسترده کودکان در بازداشتگاه‌های استرالیا پرده برداشت.

دیده‌بان حقوق بشر در مورد این گزارش نوشت: گزارش کمیسیون سلطنتی نیاز به اقدام فوری دارد.

در بخشی از این گزارش آمده است دوربین نشان می‌دهد که یک پسر ۱۳ ساله در یک سلول کوچک قدم می‌زند، هر از گاهی مکث می‌کند تا به دیوار تکیه بزند، در حالی که بدنش می‌لرزد، سر خود را در میان بازوان خود می‌گیرد. سه نگهبان به داخل هجوم می‌برند و سریعاً با زور آن پسر را تحت کنترل درآورده و کاملاً برهنه می‌کنند.

این تنها یکی از ده‌ها موردی است که از اکتبر ۲۰۱۰ تا اوت ۲۰۱۴ نگهبانان بازداشتگاهی در سرزمین شمالی استرالیا از زور بیش از حد علیه کودکان استفاده کرده‌اند.

این تصاویر و دیگر تصاویر بسیاری از استرالیایی ها‌ی بومی را وحشت زده کرد. شاید ناخوشایندتر از همه تصویر پسری ۱۷ ساله بود به نام "دیلان وولر" که به سختی به یک صندلی بسته شده بود و یک پارچه روی سرش کشیده شده بود. وی در این وضعیت به مدت دو ساعت در یک سلول باقی مانده بود.

کمیسیون ویژه بررسی این وضعیت، روز جمعه، ۲۶ آبان، یافته‌های خود را منتشر کرد، که بر اساس آن‌ها بازداشتگاه نوجوانان در قلمرو شمالی برای کودکانی که زندانی شده‌اند "قابلیت اصلاح و بازسازی را نداشته" و خواستار بسته شدن این مرکز شده است.

"قصور‌های سیستمیک و هولناک" که توسط این کمیسیون شناسایی شده‌اند، می‌تواند فهرستی از بدترین شیوه‌های رفتاری در بازداشتگاه‌های نوجوانان باشند.

بر اساس این گزارش، گارد به طور قطع پسران و مردان جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده است، از جمله از طریق استفاده از توهین‌های نژادی، و گاهی اوقات محروم کردن ایشان از غذا، آب و دارو.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *