رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا هرگز نمی‌تواند در "افغانستان" پیروز شود

22:14 - 05 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۱۳۷
رئیس جمهور سابق افغانستان در سفر به آلمان اعلام کرد که آمریکا نمی‌تواند در افغانستان بدون همکاری کشورهای منطقه به پیروزی دست یابد.

به گزارش سرویس بین الملل ، حامدکرزی که در نشست اکادمی پرتستانت در آلمان سخنرانی می‌کرد گفت: کشورهای منطقه به آمریکا اعتمادی ندارند و بدون همکاری روسیه، ایران و چین، واشنگتن نمی‌تواند به پیروزی در افغانستان دست یابد.

رئیس جمهور سابق افغانستان در این نشست تاکید کرد استراتژی جدید واشنگتن در قبال افغانستان نادرست بوده و باعث افزایش تلفات غیرنظامیان در این کشور شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: پیمان امنیتی جدیدی با آمریکا باید به امضا برسد پیمانی که نمایندگان افغان درباره میزان خشونتی که آمریکا تحت عنوان مبارزه با تروریسم در افغانستان مرتکب می‌شود تصمیم بگیرند.

کرزی اظهار داشت آمریکا در زمینه یک توافق‌نامه جدید از طریق لویه جرگه با مردم افغانستان وارد تعامل شود و مقامات دو کشور راهکارهای جدیدی برای مبارزه با تروریسم تدوین کنند.

رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد پایگا‌ه‌های نیروهای آمریکایی در افغانستان باید ضامن صلح و ثبات در این کشور باشند اما کشورهای منطقه به واشنگتن سوء ظن دارند که اهداف خود را از طریق حمایت از تروریسم دنبال می‌کند.

وی با اشاره به حملات موشکی پاکستان به ولایت‌های شرقی افغانستان گفت: گرچه بر اساس پیمان امنیتی بین دو کشور آمریکا باید در برابر این حملات واکنش نشان دهد اما با وجود ادامه این حملات آمریکا در چند سال گذشته هیچ اقدامی نکرده است.

پس از اعلام استراتژی جدید واشنگتن از سوی دونالد ترامپ حامد کرزی به دلیل تشدید حملات هوایی و کشتار غیرنظامیان با استراتژی جدید واشنگتن اعلام مخالفت کرده و خواستار برگزاری لویه‌جرگه برای تصمیم گیری این مورد شده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *