رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"دانشگاههای افغانستان" مکان بازی‌های سیاسی نیست

14:15 - 14 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۸۰۹
رئیس دانشگاه هرات گفت: گروهای مانند برخی از استادان دانشگاه و عواملی دیگر که نفوذ زیادی بین دانشجویان در هرات دارند می‌خواهند تا از احساسات جوانان استفاده کرده و بحث‌های افراطی‌گری و سیاسی را نیز گسترش دهند.

به گزارش سرویس بین الملل ، عبد الله فائز رئیس دانشگاه هرات با اشاره به وجود برخی گروه‌ها در میان دانشجویان دانشگاه هرات که به مسایل افراطی‌گری و بازی های سیاسی دامن می‌زنند و از دانشجویان استفاده می‌کنند، گفت: گروهای مانند برخی از استادان دانشگاه و عواملی دیگر که نفوذ زیادی بین دانشجویان در هرات دارند می‌خواهند از احساسات جوانان استفاده کرده و بحث‌های افراط‌گری و سیاسی را گسترش دهند.

وی افزود: هرگاه در دانشگاه استادان دانشگاه در نمره دادن به دانشجو، در زمان تدریس، مقررات اصلی دانشگاه را رعایت نکنند و با استفاده از این جایگاه از دانشجویان استفاده کنند جوانان را تحت تاثیر افراطی‌گری و مواضع سیاسی خود خواهند اورد و از این فرصت ها برای بزرگ جلوه دادن خود استفاده کرده و در جامعه به اهداف خود خواهند رسید.

وی گفت: از تمام استادان و سیاسیون که قصد سوء استفاده از این دانشجویان را دارند می‌خواهیم که دست از این کار خود کشیده و بگذارند تا دانشگاه مسیر قانونی خود را سپری کند، این کار آنها عاقبتی چون خودکشی‌های جوانان، ایجاد تفرقه افکنی بین آنها و ناعدالتی‌های دیگر را در پی خواهد داشت و هرگاه مسوولین دانشگاه این اشخاص را شناسایی کند آنها را به مراجع حقوقی خواهد سپرد.

«حمد اصف رحیمی»والی هرات گفت: باید نظام دفاعی افغانستان، دانشگاه‌ها و محیط های اموزشی غیرسیاسی باشند و طبق قانون جاری در افغانستان در آنها عمل شود در این حوزه ها نباید تبعیض وجود داشته باشد و از عناصر فرصت طلب برای کار در این محیط ها استفاده نشود.

«لیل احمد شهید زاده»عضو شورای ملی افغانستان در این مورد بر این عقیده است که، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی جای آموزش برای جوانان است و هرجوان و دانشجو زمانی می‌تواند راهی را انتخاب کند که دوره آموزشی را پشت سر گذاشته باشد و در محیط های شخصی خود تصمیم بگیرد وجود افکار سیاسی و افراطی‌گری در دانشگاه‌های هرات خود سبب قربانی کردن جوانان است که ناخواسته وارد این عرصه‌های منفی می‌شود.

وی افزود: رئیس جمهور افغانستان و بزرگان سیاسی باید جلو اینگونه رفتارها را در دانشگاه‌ها بگیرند و بررسی‌های درستی در بین استادان دانشگاه داشته باشند و از وارد شدن گروه‌های مختلف که برای سوء استفاده از مردم وارد جامعه می‌شوند جلوگیری کنند تا به جامعه جوان هرات صدمه وارد نشود.

بارها فعالین اجتماعی و کارشناسان در هرات از ایجاد افراطی‌گری و وجود برخی جریان‌های سیاسی در جامعه هرات که از شهروندان هرات سوء استفاده می‌کنند و افکار منفی را در جامعه امروزی ترویج می‌دهند ابراز نگرانی می‌کردند اما حالا مسوولان دانشگاه هرات نیز از وجود این گروه‌ها و استفاده از دانشجویان در دانشگاه خبر می‌دهند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *