روسای دادگستری و دادستان‌ها بر صدور قرار‌های تامین نظارت کنند

14:32 - 03 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۲۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه خوشبختانه صدور قرار‌های تامین کمتر شده است گفت: از دادستان و مسئولان دادگستری شهرستان‌ها می‌خواهیم بر صدور قرار‌های تامین نظارت کنند، چون مسائل و مشکلات بعدی آن به خودمان بر می‌گردد.

روسای دادگستری و دادستان‌ها بر صدور قرار‌های تامین نظارت کنندبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان در دیدار با فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه یکی از روش‌هایی که می‌توانیم برای پیشبرد کار‌های قضایی به کار بگیریم، موضوع ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی است، اظهار کرد: برای موضوع ابلاغ اوراق قضایی توسط مامورین وقت زیادی از دادگاه‌ها گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از سیستم جدید قوه قضاییه برای ابلاغ الکترونیکی این اوراق استفاده کنیم، تصریح کرد: با استفاده از این سیستم به جای اینکه نیروی انسانی و مامور برای ابلاغ اوراق قضایی برود، این اوراق به صورت الکترونیکی به اطلاع اشخاص می‌رسد.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی شود و فراخوان بدهیم تا مردم بیایند و در سامانه مربوطه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی ثبت نام کنند، افزود: پاسگاه‌های انتظامی نیز برای اینکه مراحل رسیدگی بعدی آسان شود، طرفین را برای ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی هدایت کنند.

بدری با اشاره به اینکه این کار از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود، ادامه داد: هفته آینده نیز جلسه‌ای در مشهد در رابطه با همین موضوع برگزار می‌شود؛ این طرح، طرح خوبی است و باید پشتیبانی شود؛ در شرایطی نیستیم که همه مسائل را با روش قدیمی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه روش‌های سنتی وقت گیر است و امکانات زیادی را نیاز دارد، تصریح کرد: اطلاع رسانی صورت گیرد تا مردم این موضوع را در دستور کار قرار دهند؛ کسانی که پرونده قضایی هم ندارند می‌توانند برای دریافت کد کاربری خود در این سامانه اقدام کنند، این کد برای همه مراجع قضایی در کشور قابل استفاده است.

رئیس کل دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خوشبختانه موضوع صدور قرار‌های تامین کمتر شده است، ادامه داد: از دادستان و مسئولان دادگستری شهرستان‌ها می‌خواهم بر صدور قرار‌های تامین نظارت کنند، چون مسائل و مشکلات بعدی آن به خودمان برمی گردد.

بدری یادآور شد: اثربخشی صدور قرار کفالت از قرار وثیقه بیشتر است، لذا در صدور احکام به این موضوع توجه ویژه شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *