سعی کنید مانع از لغزش مدیران شوید/ باید فضایی بسازیم که کسی به خودش اجازه ندهد حتی فکر فساد کند

12:12 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۰۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جلسه شورای اداری بازرسی کل استان چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

سعی کنید مانع از لغزش مدیران شوید / باید فضایی ایجاد کنیم که کسی به خودش اجازه ندهد حتی فکر‌ فساد کندبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، جلسه شورای اداری بازرسی کل استان چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

قاضی ناصر سراج در این نشست که عصر روز گذشته با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان برگزار شد، یکی از وظایف مهم سازمان بازرسی را پیشگیری و مبارزه با فساد عنوان کرد و افزود: باید اهمیت بیشتری به پیشگیری داده شود و اگر بتوانیم در این زمینه درست عمل کرده و اجازه ندهیم برخی مدیران ناآگاه وارد سوء جریان شوند، قطعاً هم مشکلات استان، هم سازمان و هم قوه قضائیه خیلی کمتر می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: اکثر مدیران دنبال فساد نیستند، ولی بعضاً مرعوب و تهدید و یا تطمیع می‌شوند و متأسفانه وقتی وارد یک سوء جریان می‌شوند دیگر دست خودشان نیست و اگر خواسته باشد این سوء جریان را ادامه ندهند، تحت‌فشار قرار می‌گیرند؛ بنابراین باید سعی کرد مدیران را از کوچک‌ترین فساد‌ها بر حذر داریم. اگر حجم فساد و سوء جریان کم شود آسان‌تر می‌توان با آن برخورد کرد.

وی گفت: خوشبختانه در استان چهارمحال سطح سوء جریان پایین‌تر از سایر استان‌ها است که حاصل همت شما در بازرسی کل استان است. اگر با اطلاع کامل از قوانین، آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و عرف آن محیط وارد روند بازرسی‌شده و کوچک‌ترین سوء جریانات را کشف کنید، هنگامی‌که هنوز فساد بزرگ نشده، با یک هشدار و تذکر می‌توانید جلوی فساد‌های بزرگ را بگیرید؛ بنابراین سعی کنید با اطلاع کامل در محیط‌های بازرسی ورود کنید.

قاضی سراج در پایان با تأکید بر اهمیت کیفیت بازرسی گفت: تشکیل یک پرونده کیفی ممکن است یک مجموعه را برای همیشه از خلاف مصون بدارد. سعی کنید به مسائلی ورود کنید که اثربخشی کیفی داشته و سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها حساب کار خودشان را بکنند. چراکه عِده و عُده ما طوری نیست که به‌صورت فیزیکی در همه سازمان‌ها و محیط‌ها ورود کنیم. می‌خواهیم فضایی بسازیم که کسی به خودش اجازه ندهد حتی فکر فساد کند.

همچنین رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه سفر به شهرکرد در شورای قضایی استان چهارمحال و بختیاری حضور پیدا کرد و از نزدیک، مشکلات سازمان‌های زیرمجموعه قوه قضائیه در استان را بررسی کرد.
  


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *