آمریکا از کشتار مردم بی‌گناه "افغانستان" دست بردارد

21:01 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۰۴۸
در واکنش به حملات اخیر جنگنده‌های آمریکایی به ولایت هلمند و کشته شدن بیش از ۱۰ غیرنظامی «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از آمریکا خواسته است تا از کشتار مردم بی‌گناه افغانستان دست بردارد.

به گزارش سرویس بین الملل ، اخیرا جنگنده‌های آمریکایی شهرستان موسی‌قلعه در ولایت هلمند را هدف حملات هوایی قرار دادند که در نتیجه بیش از 10 غیرنظامی افغان شامل زنان و کودکان کشته شدند.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به این حملات در صفحه توییتر خود نوشت: حملات هوایی آمریکا به موسی‌قلعه را محکوم می‌کنیم و از آمریکا می‌خواهیم تا دست از کشتار مردم بردارد.

وی در ادامه تصریح کرد که این حملات نشان دهنده تجاوز آمریکا به خاک افغانستان است و بار دیگر از آمریکا می‌خواهد تا بمباران مناطق روستایی در افغانستان را متوقف کند.

این در حالی است که دو روز پیش ژنرال «جان‌نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در نشست خبری در کابل گفته بود که جنگنده‌های آمریکایی مراکز تولید مواد مخدر مخالفان مسلح در ولایت هلمند را هدف قرار داده‌اند.

اما نمایندگان افغان ضمن انتقاد از حملات هوایی آمریکا در هلمند تاکید کرده اند در این حملات بیش از 10 غیرنظامی افغان در شهرستان موسی‌قلعه کشته شده‌اند.

از سوی دیگر، «قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع وجود مراکز تولید هروئین وابسته به این گروه در ولایت هلمند را رد و آن را اتهامات بی‌اساس دولت کابل عنوان کرده است.

حملات هوایی آمریکا علیه غیرنظامیان در افغانستان در سکوت جامعه جهانی و دولت افغانستان در حالی ادامه دارد که نیروهای آمریکایی و ناتو با بسنده کردن به کلمه "اشتباه صورت گرفته است"، پرونده کشتار غیرنظامیان را مختومه اعلام می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *