برنامه‌ریزی و برنامه محوری دو اصل مهم در موفقيت دستگاه قضایی است/ ضرورت رعایت قانون مداری در مدیریت

10:15 - 03 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۰۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون توسعه مديريت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: سه ضلع موفقیت دستگاه قضایی، مدیریت کارآمد، نیروی انسانی و ابزار و اطلاعات است.

ابراهیم مهرانفر در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، بر نقش غیرقابل‌انکار نیروی انسانی در موفقیت دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: مدیریت کارآمد، نیروی انسانی و ابزار و اطلاعات سه ضلع موفقیت در دستگاه قضایی است.


مهرانفر با بیان اینکه یک مدیر بدون داشتن امکانات، بودجه، اطلاعات و برنامه نمی‌تواند به هدفش برسد اضافه کرد: آنچه اهميت دارد این است که یک مدیر بتواند این عوامل را در خدمت بگیرد و مجموعه را به‌خوبی هدایت کند.


وی در ادامه، با برشمردن برخی شرایط مدیران موفق گفت: یکی از شرایط مدیر، خویشتن‌داری است، مدیری که می‌خواهد مدیریت کند باید خویشتن‌دار بوده یعنی خودکنترلی و مراقبت کند.


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: اگر مدیری می‌خواهد موفق عمل کند باید جایگاه و منزلت خودش، سازمان، کارکنان و ارباب‌رجوع را بشناسد.


وی برنامه‌ریزی و برنامه محوری را دو اصل مهم در موفقيت دستگاه قضایی برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی و برنامه محوری و تعیین روش‌هایی که ما را به هدف می‌رساند یک اصل در موفقیت یک مدیر است؛ مدیری موفق است که برای خود هدف بلندمدت، کوتاه‌مدت و روزانه داشته باشد و برای حوادث پیش‌بینی‌نشده برنامه‌ریزی کند.


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح با تأکید بر رعایت اصل شایسته‌سالاری در به‌کارگیری و انتصاب کارکنان قوه قضائیه گفت: مدیر موفق باید در انتخاب و به‌کارگیری نیروها دقت لازم را داشته باشد و بتواند به‌خوبی از ظرفیت نیروها استفاده کند.


وی غرور، تکبر و خودخواهی و همیشه در دسترس نبودن را از آفات یک مدیر دانست و گفت: بی‌عدالتی در توزیع خدمات، ترفیعات، تشویق و ارزشیابی می‌تواند یک مدیر را به چالش بکشاند.


مهرانفر بر اصل قانون مداری در مدیریت تأکید کرد و گفت: اگر یک سازمان بخواهد موفق شود و به سرآمدی برسد حتماً باید مدیریت کارآمد و توانمند با ویژگی‌های ذکر شده، نیروی انسانی مطلوب و امکانات و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *