"اتباع پاکستانی" در ترکیب نظامیان قطری و اماراتی وارد افغانستان می‌شوند

16:11 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۹۹۰۴
بر اساس گزارش یک روزنامه چاپ کابل، قرار است تعدادی از اتباع پاکستانی در ترکیب نظامیان قطری و اماراتی در قالب نیروهای کمکی ناتو به افغانستان اعزام شوند.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از روزنامه ویسا، هفته گذشته قطر و امارات در نشست وزرای دفاع سازمان ناتو در بروکسل برای اعزام نیرو به افغانستان اعلام آمادگی کردند.

بر اساس این گزارش، قرار است سازمان ناتو بر اساس درخواست وزیر دفاع آمریکا سه هزار نظامی جدید از جمله نظامیان قطری و اماراتی به افغانستان اعزام شوند.

این روزنامه نوشت اتباع پاکستانی نیز در قالب نظامیان قطری و اماراتی به عنوان نیروهای کمکی سازمان ناتو به افغانستان اعزام می‌شوند.

بر اساس گزارش‌ها، در تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس اتباع کشورهایی مانند پاکستان در ادارات نظامی و غیرنظامی مشغول به کار هستند.

این اعزام احتمالی نظامیان پاکستانی در حالی است که فضای بی اعتمادی بین کابل و اسلام‌آباد وجود دارد و دولت افغانستان تمایل چندانی به حضور اتباع پاکستانی در مراکز مشترک فرماندهی نیروهای افغان و ناتو در این کشور ندارد.

اما با این حال وزیر دفاع افغانستان پیش از این از پیوستن قطر و امارات به ماموریت نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان استقبال کرده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *