از کنسرت خیریه شهرام ناظری تا گلایه‌های ستاره اسکندری از حضور چهره‌ها در تئاتر+عکس

16:23 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۸۱۷
آخرین روز از آبان ماه 96 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه هنر و فرهنگ روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به گلایه های ستاره اسکندری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از حضور بازیگران چهره سینمایی در تئاتر اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، آخرین روز از آبان ماه 96 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه هنر و فرهنگ روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به گلایه های ستاره اسکندری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از حضور بازیگران چهره سینمایی در تئاتر اشاره کرد.

وی گفت: تئاتر ملک خصوصی افراد نیست و هر شخصی می‌تواند در آن بازی کند. من تفاوت و تمایزی بین بازیگری در تئاتر، سینما و تلویزیون قائل نمی شوم. اما سوال من این است که این بازیگران به چه قیمت به تئاتر اضافه می‌شوند؟.

گزارش کامل کنسرت شهرام ناظری در تالار وزارت کشور و همچنین تخصیص بلیت فروشی این مراسم برای آسیب دیدگان زلزله غرب کشور از دیگر اخبار مهم موسیقی طی امروز بود.

قطب الدین صادقی

سینمایی‌ها برای پول در آوردن به تئاتر آمده‌اند/تئاتر ایران به کالایی گرانبها و تجملاتی تبدیل شده است

قطب الدین صادقی نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص روند عملکرد تماشاخانه‌های خصوصی تئاتر در کشور گفت: بخش عمده ای از جمعیت حال حاضر ایران را جوانان و از جمله دانشجویان جوان تشکیل می دهند. از میان این قشر دانشجو رشته های هنرهای نمایشی مخاطبان زیادی داشته و افراد فراوانی برای تحصیل به این رشته ها گرایش پیدا می کنند. به همین دلیل باید برای این جمعیت که کم نیستند بستر اجرایی فراهم شود و با توجه به کمبود سالن های دولتی احداث سالن های خصوصی می تواند راهگشا باشد.

وی در همین راستا افزود: متأسفانه بخش فرهنگی طی سالیان اخیر تنها دو سالن دولتی حافظ و رودکی را افتتاح کرده است. این دو سالن به هیچ وجه پاسخگوی تعداد بالای فارغ‌التحصیلان تئاتر نیست و باید برای پاسخگویی به نیاز آنها هرچه سریعتر اقدامات عاجلی صورت گیرد.

کارگردان نمایش "طلسم صبح گل" با اشاره به خروجی زیاد فارغ التحصیلان رشته نمایش تاکید کرد: وقتی سالانه تعداد زیادی فارغ‌التحصیل در رشته نمایش فارغ التحصیل می شوند به موازات باید برایشان کار ایجاد شود. در اینجا احداث تماشاخانه‌های خصوصی معنا پیدا می‌کند.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

 ستاره اسکندری

بازیگران سینما به چه قیمتی وارد تئاتر شده‌اند؟

ستاره اسکندری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص بازگشت دوباره اش به صحنه تئاتر گفت: پس از سه سال بار دیگر می‌خواهم بازی در تئاتر را تجربه کنم و این تجربه همکاری دوباره‌ای با "مهین صدری" خواهد بود.

وی در همین راستا افزود: چند سال پیش تجربه مشترک همکاری با "مهین صدری" را در نمایش "هم هوایی" داشتم که به شدت برای من لذتبخش و درخشان بود. امسال هم در ادامه همان تجربه موفق در نمایشی جدید صدری که نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده دارد به ایفای نقش خواهم پرداخت.

بازیگر فیلم "دریاچه ماهی" درخصوص زمان و نام این نمایش تاکید کرد: این نامیش با نام "نفر دوم" از آذر ماه امسال در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت و من در آن با "الهام کردا" همبازی خواهم بود.

وی نمایش "دو نفر" را اثری تامل برانگیز خواند و اذعان کرد: این نمایشنامه بسیار چالش برانگیز و در نوع خود تازه است. من تا به حال تجربه بازی در چنین اثری را با مضمونی به این شکل نداشته ام و برای من اتفاقی تازه در بازیگری خواهد بود.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

پاهای بی قرار

آخرین اخبار از مجموعه‌های در حال تولید رسانه ملی/از محکومین تا افسانه هزارپایان+عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مجموعه های تلویزیونی رسانه ملی این روزها  مراحل تولید خود را می گذرانند و برخی نیز به پایان نزدیک شده اند. در ادامه گزارش، روند تولید این آثار از جمله سریال "محکومین" به کارگردانی سید جمال سید حاتمی و حسین قناعت، سریال "افسانه هزارپایان" به کارگردانی شهاب عباسی، "رنج پنهان" به کارگردانی بیژن میرباقری و مجموعه "پاهای بی قرار" به کارگردانی منوچهر هادی را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه خواهید خواند:

"پاهای بی قرار" به شمال می رود

تصویربرداری فصل دوم از سریال "پاهای بی قرار" به کارگردانی منوچهر هادی روز شنبه ۲۷ مهر به پایان رسید و گروه در حال حاضر تصویربرداری این مجموعه را متوقف کرده اند تا برای فاز بعدی آماده شوند.

دو گروه تصویربرداری این سریال چند روزی استراحت می کنند تا دکور های فصل یک آماده شود. تصویربرداری فصل یک از روز پنجشنبه آغاز می شود و به دلیل موقعیت تاریخی که این فصل دارد گروه دکور باید دکورهایی برای تصویربرداری آماده کنند.

فصل اول در تهران و شهرهای شمالی ایران تصویربرداری می شود. چند بازیگر فصل اول انتخاب شده اند و بقیه بازیگران نیز قبل از شروع تصویربرداری انتخاب خواهند شد.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

 کنسرت شهرام ناظری

آوای شهرام ناظری در تالار وزارت کشور طنین انداز شد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، کنسرت شهرام ناظری و گروه کامکارها شب گذشته در تالار وزارت کشور با حضور جمعیت زیاد مشتاقان برگزار شد.

در ابتدای این کنسرت که با یک ساعت تاخیر در ساعت 21:30 دقیقه شروع شد مارال دوستی به عنوان مجری روی صحنه آمد و به دکلمه گویی و تقدیر از مخاطبان برای حضور در این کنسرت و امر خدا پسندانه کمک به زلزله زدگان پرداخت.

دوستی از حضار خواست کسانی که کرد هستند بایستند. با ایستادن جمعیت تقریبا بخش اعظم حضار را هموطنان کرد تشکیل می دادند. در میانه سخنان مجری لوریس چکناواریان وارد سالن شد و مورد تشویق حضار قرار گرفت. بعد از تشویق ها مجری برنامه اجرای خود را به پایان رساند.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

پدرام کریمی

شروع فصل دوم باغ ملی همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص)

پدرام کریمی مجری تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره پخش فصل دوم برنامه "باغ ملی" گفت: پخش فصل دوم برنامه "باغ ملی" به تهیه کنندگی احسان ارغوانی از 15 آذز ماه همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) شروع می شود.

وی افزود: با توجه به فراخوانی که در فصل اول داده شد شرکت کنندگان زیادی در بخش های مختلف از جمله اجرا و خوانندگی پذیرفته شدند و در فصل دوم توسط مردم داوری می شوند. من در برنامه های آخر فصل اول برنامه "باغ ملی" حضور نداشتم اما در فصل دوم دوباره اجرا را برعهده گرفته ام.

این مجری درباره تغییرات فصل دوم برنامه "باغ ملی" نسبت به فصل اول اظهار کرد: دکور برنامه تغییر پیدا کرده و بخش های متنوع زیادی به فصل دوم اضافه شده است. در فصل دوم چهره های شناخته شده از عرصه های مختلف از جمله ورزشی، هنری و علمی به عنوان مهمان حضور دارند و همچنین داوران نیز در این برنامه به داوری مسابقه بخش های مختلف می پردازند، در کنار این تغییرات در برنامه نظرسنجی برای انتخاب برترین های بخش های مختلف گنجانده شده است.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *