نخستین جشنواره مطبوعات برتر دستگاه قضائی استان کرمان "قلم و عدالت" برگزار می‌شود

14:07 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۷۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قلم و عدالت با حضور مسئولان کشوری و استانی در تاریخ ۷ آذر در محل باشگاه برق کرمان برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره مطبوعات برتر دستگاه قضائی استان کرمان محمد باقر اسلامی رییس ستاد برگزاری جشنواره قلم وعدالت در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهار داشت: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قلم و عدالت با حضور مسئولان کشوری واستانی در تاریخ ۷ آذر در محل باشگاه برق کرمان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این جشنواره با هدف بهره مندی از فرصت و ظرفیت رسانه‌های محلی (مکتوب، الکترونیکی، برخط، دیداری، شنیداری استان کرمان) و مشارکت آنان به انتشار مطالب و اخبار دستگاه قضایی و نیز تولید محتوا در قالب‌های (خبر، گزارش، مصاحبه‌ای و..) و ایجاد رقابت در تولید مطالب با کیفیت توسط رسانه‌ها برگزار شده است.

اسلامی ادامه داد:برگزاری چنین جشنواره‌هایی در راستای افزایش آگاهی‌های عمومی و حقوقی، کاهش دعاوی و تشکیل پرونده، جذب و ارتقا اعتماد عمومی، افزایش رضایت مندی، تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از وقوع جرم است.
وی بیان کرد:طرح جشنواره مطبوعات برتر استان کرمان با عنوان"قلم و عدالت" از مصوبات شورای قضائی وستاد گرامیداشت هفته قوه قضائیه استان کرمان است و در سال ۱۳۹۵ فراخوان آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

اسلامی خاطرنشان ساخت:تعداد ۵۷ رسانه در این جشنواره شرکت کردند و ۱۹۲۹ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد و کار داوری نیزبا حضور سه داور پایان یافته و در روز ۷ اذر ماه برابر با نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج) مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور رسانه‌های برتر و خبرنگاران برتر برگزار شود.

وی افزود: مراسم اختتامیه جشنواره باحضور اهالی مطبوعات و رسانه‌های (خبرگزاری ها، روزنامه‌های محلی، پایگاه‌های خبری و هفته نامه ها) استان و نیز خبرنگارن برتر رسانه‌ها و خبرنگاران برگزیده برگزار می‌شود.

این مقام قضائی اعلام داشت: به نفرات اول این جشنواره سکه بهار آزادی، نفرات دوم نیم سکه، نفرات سوم و خبرنگاران ربع سکه و نیز نفرات شایسته تقدیر نیز سکه گرمی اعطا می‌شود.

شایان ذکر است این جشنواره باهمکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال وجنوب استان با مشارکت کانون‌های وکلا و کارشناسان دادگستری و قوه قضاییه و کانون سردفتران اسناد رسمی برگزار می‌شود.

گفتنی است، دکتر صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه میهمان و سخنران ویژه مراسم اختتامیه جشنواره خواهد بود. در این مراسم همچنین اعضا شورای قضائی استان، مسئولین ومدیران استان نیز حضور خواهند داشت و رئیس کل دادگستری استان، امام جمعه و استاندار کرمان نیز سخنرانی می‌کنند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *