تمام زندانیان غیرعمد خراسان‌جنوبی بدهکاران مالی هستند

10:21 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۵۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرنمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر صد در صد محکومان جرایم غیرعمد این استان را بدهکاران مالی ناشی از صدور چک‌های بدون پشتوانه یا تعهدات انجام نشده مهریه تشکیل داده‌اند.

تمام زندانیان غیرعمد خراسان‌جنوبی بدهکاران مالی هستندبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، علی اکبر خویی در هجدهمین جلسه هیأت امناء ستاددیه این نمایندگی استانی در شهر بیرجند گفت: در حال حاضر صد در صد محکومان جرایم غیرعمد این استان را بدهکاران مالی ناشی از صدور چک‌های بدون پشتوانه یا تعهدات انجام نشده مهریه تشکیل داده‌اند.

مدیرنمایندگی ستاددیه خراسان جنوبی دراین جلسه که ۱۱ پرونده مربوط به مددجویان تحت حمایت این مجموعه مردمی مورد بررسی قرار گرفت، با اعلام میزان بدهی ۸ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریالی این پرونده‌ها اظهار کرد: هفت پرونده مربوط است به سرپرستان خانواده‌هایی که بدنبال ناتوانی در پرداخت بدهی خود روانه زندان شده و مابقی به بدهکاران مهریه و نفقه تعلق دارد.

وی ادامه داد: برای آزادی این زندانیان واجد شرایط مبلغی معادل ۴ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال از طریق تسهیلات بانکی، اعتباری معادل ۵۰ میلیون ریال از محل منابع ستاددیه استان و مبلغ یک میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال نیز از طریق کمک‌های ستاددیه کشور تامین شده است.

خوییگفت: ستاد دیه در مورد بدهکاران مهریه تمام تلاش خود را در وهله اول معطوف به سازش زوجین کرده و در صورت عدم حصول نتیجه مردان بدهکار را در این زمینه جهت طرح دادخواست اعسار معاضدت می‌کند و در مرتبه آخر نه بطور مستقیم بلکه در پیش اقساط مهریه آن‌ها را بنا به موقعیت اجتماعی‌شان در راستای اخذ تسهیلات بدون سود هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: کمیته صلح و سازش این ستاد در این موارد بیش از پرونده‌های دیگر در جهت اخذ گذشت رضایتمندانه تلاش می‌کند. برای نمونه در مورد پرونده‌های که امروز در این جلسه طرح شدند همکاران ستادی و مددکاران زندان‌ها مبلغ ۳ میلیارد ۵۹ میلیون ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ کده‌اند.

خویی با اعلام آمار مددجویان تحت حمایت ستاد دیه گفت: هم اکنون ۱۳۰ زندانی غیرعمد واجد شرایط کمک در سطح استان خراسان جنوبی در حبس بسرمی‌برند که سرانه آزادی برای هر کدام از آن‌ها به طور میانگین ۳۶ میلیون تومان برآورد می‌شود.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *