وزیر امور خارجه قطر: کشورهای محاصره‌کننده قطر با سیاست‌هایشان به تروریسم کمک کردند

18:33 - 29 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۴۶۲
وزیر خارجه قطر می‌گوید که هدف از بحران به وجود آمده در شورای همکاری خلیج‌فارس و محاصره قطر، در تنگنا قرار دادن دوحه برای تغییر سیاست‌هایش بوده و هست.

به گزارش گروه بین‌الملل ، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر گفت که خاورمیانه از منطقه روشنگری و آگاهی‌بخشی به مرکزی برای دغدغه و نگرانی تبدیل شده است.

آل ثانی در سمیناری در مرکز «نیکسون» در واشنگتن با اشاره به اینکه محاصره غیرقانونی و تحمیلی بر قطر، نمونه‌ای از سوء استفاده از قدرت است، افزود که قطر همواره به امر مبارزه با تروریسم در خاورمیانه مبادرت کرده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، رئیس دستگاه دیپلماسی قطر در ادامه تأکید کرد که هدف از بحران به وجود آمده در شورای همکاری خلیج‌فارس در تنگنا قرار دادن قطر برای تغییر سیاست‌هایش بوده و هست و امارات و عربستان تمایل دارند قطر را وادار به تسلیم کنند اما این غیرممکن است.

وی گفت که قطر بارهای آمادگی خود برای ورود به گفت‌وگوهای مستقیم را اعلام کرد اما موضع کشورهای محاصره‌کننده قطر تغییر نکرده است.  

آل ثانی در ادامه یادآور شد که قطر هرگز از جنبش حماس حمایت نکرده و تنها به ساکنان غزه که از جنگ متضرر شده بودند، کمک کرده است.

وزیر خارجه قطر همچنین از تلاش‌های آمریکا برای حل بحران قطر قدردانی کرد و درباره روابط با مصر نیز تصریح کرد که مصلحت ما در این است که مصر امن و باثبات باشد و در خصوص وجود تنش در روابط با مصر نیز ما مسئول نیستیم. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *