صاحبخانه پس از تخلیه ملک، حق نگه‌داشتن ودیعه مستاجر را ندارد

13:46 - 29 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۳۵۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
صاحبخانه پس از تخلیه ملک، حق نگه داشتن ودیعه مستاجر را به بهانه خسارت وارده به موردِ اجاره را ندارد. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

به گزارش ، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره خودداری موجر از پرداخت ودیعه مسکن این است:

با سلام و احترام موضوع: مطالبه وجه رهن اجاره منزل. در سال ۱۳۹۱ یک باب منزل را اجاره نمودم که اجاره نامه یکساله بود؛ پس از ۳ ماه اقامت به دلیل اختلافات با موجر، منزل را تخلیه کامل نموده و مورد اجاره و کلید را تحویل موجر دادم. لازم به ذکر است که موضوع تخلیه را قبلا به اطلاع موجر رسانده بودم و اجاره بها و هزینه‌های قبوض کاملا پرداخت شده و موجر هیچ طلبی ندارد. اما موجر پس از تخلیه از بازگرداندن مبلغ رهن در آن زمان به اینجانب امتناع نمود و تا الان که سال ۱۳۹۶ می‌باشد از برگرداندن مبلغ رهن به بنده استنکاف می‌کند. لازم به ذکر می‌باشد که در اجاره نامه هم هیچ توافقی مبنی بر تخلیه زودتر از موعد توسط مستاجر وجود ندارد و نوشته نشده است. خواهشمندم اینجانب را راهنمایی نمایید. با تشکر.

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:
هرچند که پاسخ دقیق بدون آگاهی و رویت مفاد توافق و اجاره نامه ممکن نمی‌باشد، اما بایستی بیان داشت اقدام موجر مبنی بر نگه داشتن ودیعه عملی قانونی نمی‌باشد؛ چه اینکه اگر ایشان مدعی ورود خسارت به خود بوده یا هر ادعایی دیگر می‌داشته است، می‌بایستی از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌نمودند؛ نه آنکه از پرداخت ودیعه استنکاف نمایند. از طرفی دیگر تعلل شما در طی این سال‌ها برای مطالبه مبلغ ودیعه نیز تامل برانگیز می‌باشد. علی‌ای حال با ارسال اظهارنامه‌ای رسمی می‌توانید رسماً پرداخت مبلغ ودیعه را از موجر تقاضا نمایید و در صورت عدم پرداخت ودیعه، اقدام به طرح دعوا علیه ایشان نمایید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *