ساماندهی ۴ کانون بحرانی در حاشیه شهر کرمان

12:31 - 29 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۲۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان از ساماندهی ۴ کانون بحرانی در حاشیه شهر کرمان خبر داد.

ساماندهی ۴ کانون بحرانی در حاشیه شهر کرمانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان که با حضور علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری و اعضای شورا برگزار شد، از ساماندهی ۴ کانون بحرانی در حاشیه شهر کرمان خبر داد.

وی گفت: بر اساس مصوبات کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد استان کرمان، از مناطق حاشیه‌ای در معرض خطر آسیب شهر کرمان، چهار منطقه شناسایی شده که نقشه‌های آن‌ها توسط اداره راه و شهرسازی به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تحویل و وارد بانک جامع املاک شده و پلاک‌های تشکیل دهنده ثبتی مناطق مورد نظر نیز مشخص و پس از تثبیت سند مالکیت آن‌ها صادر گردیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان رتبه نخست در تثبیت مالکیت اراضی ملی در دو سال گذشته را کسب کرده‌است اظهار کرد: تنها راه پیشگیری از حاشیه نشینی و مبارزه با تصرف غیرقانونی اراضی دولتی (زمین خواری) تثبیت مالکیت اراضی ملی است.

وی ادامه داد: بیشترین آسیب ما در اراضی داخل در حریم شهر‌ها است که متولی آن‌ها سازمان راه و شهرسازی است و با تعامل تمامی دستگاه‌های قضایی و اجرایی استان کرمان این معضل نیز حل خواهد شد.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: ادارات ثبت اسناد و املاک از ابتدای سال ۹۴ موظف شده اند در مدت زمان ۵ سال تمام اراضی را تثبیت کنند و بر اساس ماده ۹ قانون حدنگار، کلیه دستگاه‌های مرتبط با حوزه زمین و مسکن نیز می‌بایست ظرف مدت ۲ سال مستندات خود را در اختیار ادارات ثبت قرار می‌دادند.

این مقام قضایی بیان کرد: در حال حاضر با گذشت مدت زمان ۳۲ ماه از شروع قانون حدنگار؛ به دلیل اینکه نقشه‌های اراضی دولتی توسط دستگاه‌های متولی امر زمین و مسکن به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ارائه نگردیده و یا فاقد استاندارد‌های لازم بوده، روند تثبیت اراضی دولتی به کندی صورت می‌گیرد که با توجه به وسعت اراضی ملی و دولتی نیاز به تامین اعتبار جهت تهیه نقشه این اراضی است.

 

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *