رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هند برای سرکوب "مردم کشمیر" از قدرت استفاده می‌کند

15:22 - 29 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۱۱۱
یاسین ملک رهبر آزادیخواهان کشمیری اعلام کرد: هند برای سرکوب مسلمانان مظلوم کشمیر از قدرت استفاده می‌کند تا صدای آنها به گوش کسی نرسد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از ای آر وای نیوز یاسین ملک رهبر آزادیخواهان کشمیری اعلام کرد: دولت محلی و ارتش هند برای سرکوب مسلمانان مظلوم کشمیر از قدرت استفاده می‌کنند تا صدای آنها خفه شده و به گوش کسی نرسد.

یاسین ملک افزود: میرسید علی همدانی عارفی و صوفی بزرگی بود که افکار و عقاید او تاثیرات شگرفی بر زندگی، فرهنگ واقتصاد مردم کشمیر گذاشته است و دولت محلی کَت پتلی حق ندارد با آسیب رساندن به خانقاه این صوفی، احساسات عمومی مردم کشمیر را خدشه دار کند.

وی افزود: ظلمی که از سوی دولت مودی نخست وزیر هند به مردم کشمیر شده است فراتر از حد بیان است ولی آنها نمی‌توانند مانع این شوند که مردم کشمیر برای آینده خود تصمیم بگیرند.

این در حالی است که روز گذشته نیز حملات ارتش هند به مسلمانان مظلوم کشمیری ادامه پیدا کرده و باعث کشته شدن پنج نفر دیگر شد .

هند سالهاست با مستقر کردن صدها هزار نظامی مناطقی از کشمیر را به اشغال خود در آورده و طی سه دهه 68 هزار نفر را به قتل رسانده است.

گفتنی است دولت اوباما اقدامات هند در کشمیر را نقض آشکار حقوق بشر دانسته بود ولی پس از روی کار آمدن ترامپ حمایت‌های تسلیحاتی و نظامی آمریکا از هند افزایش یافته است.

طی سال‌های اخیر صدها هزار نفر در کشمیر اشغالی، با شلیک گلوله‌های پلاستیکی توسط نظامیان هندی بینائی خود را از دست داده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *