پیشروی نیروهای "ارتش پاکستان" در شهرستان‌های مرزی در شرق افغانستان

11:20 - 29 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۱۰۹
رئیس شورای ولایتی «ننگرهار» اعلام کرد که نیروهای ارتش پاکستان صدها متر در شهرستان‌های مرزی این ولایت پیشروی کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل ، احمد علیحضرت رئیس شورای ولایتی ننگرهار تصریح کرد ارتش پاکستان در شهرستان‌های مرزی این ولایت حدود 500 به خاک افغانستان پیشروی کرده است.

وی به صدای آمریکا گفت: تلاش‌های نیروهای ارتش پاکستان برای ساخت حصار مرزی در شهرستان‌های «دوربابا»، «مهمندره» و «لعلپور» ولایت ننگرهار ادامه دارد و این شهرستان‌ها ممکن است مورد تعرض قرار بگیرد.

رئیس شورای ولایتی ننگرهار هشدار داد در صورت ادامه این وضعیت و تلاش نیروهای ارتش پاکستان برای تعرض به خاک افغانستان مردم شهرستان‌های مرزی برای مقابله با پاکستان دست به خیزش‌های مسلحانه خواهند زد.

علیحضرت اظهار داشت: اگر حکومت وحدت ملی به سکوت دربرابر پاکستان ادامه بدهد مردم چاره نخواهند داشت جز اینکه در مقابل پیشروی نیروهای ارتش پاکستان ایستادگی کنند.

این در حالی است که ارتش پاکستان چند روز پیش بار دیگر راکت افکنی به مناطق شرقی افغانستان را آغاز کرد و در طی چند روز بیش از هزار راکت را به ولایت‌های «ننگرهار» و «کنر» شلیک کرد.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز پس از تشدید حملات ارتش پاکستان گفت درباره ادامه حملات راکتی به پاکستان و سازمان ملل هشدار داده است و نیروهای مرزی افغان می‌توانند با استفاده از تمام توان خود به حملات ارتش پاکستان پاسخ دهند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار پیشروی ارتش پاکستان در این ولایت را تکذیب کرده و دولت افغانستان نیز تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *