اعتصاب غذای رئیس‌جمهور زیمباوه؛ رابرت موگابه تصمیم به خودکشی گرفت

13:48 - 28 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۰۱۱
نزدیکان رئیس‌جمهور زیمباوه می‌گویند وی پس از برکناری از ریاست‌جمهوری و در اعتراض به اقامت اجباری از روز شنبه دست به اعتصاب غذا زده و تصمیم گرفته تا «جان خود را برای آنچه که درست است فدا کند.»

اعتصاب غذای رئیس‌جمهور زیمباوه؛ رابرت موگابه تصمیم به خودکشی گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل ، نزدیکان رئیس‌جمهور برکنارشده زیمباوه اعلام کردند که وی از روز شنبه دست به اعتصاب غذا زده‌است.

شامگاه سه‌شنبه گذشته نیروها و تجهیزات ارتش زیمباوه در اقدامی ناگهانی راه‌های منتهی به ساختمان‎های اصلی دولت، پارلمان و دادگاه این کشور را مسدود کردند و ساختمان شبکه تلویزیون ملی این کشور را در کنترل خود گرفتند.

حزب حاکم زیمباوه نیز در توضیح این اقدام ارتش در صفحه توییتر خود اعلام کرد که رابرت موگابه در روند انتقال آرام قدرت بازداشت شده است.

پایگاه «دیلی‌میل» به نقل از بستگان نزدیک رئیس‌جمهور زیمباوه از جمله « پاتریک زووا» برادرزاده رابرت موگابه گزارش داد که رئیس‌جمهور برکنار‍شده زیمباوه از روز شنبه در اعتراض به اقامت اجباری خود از خوردن هر گونه غذایی امتناع کرده و گفته تصمیم دارد تا با اعتصاب غذا «جان خود را برای آنچه درست است، فدا کند.»

رهبران ارشد حزب حاکم «زانو-پی‌اف» زیمباوه  روز جمعه در نشستی اضطراری و طی قطعنامه‌ای اعلام کرد «روبرت موگابه» رئیس‌جمهور این کشور را تا آخر هفته برکنار می‌کنند.

یک مقام ارشد حزب حاکم روز جمعه به ایندیپندنت گفته در صورت امتناع «موگابه» از برکناری قدرت هفته آینده مقدمات استیضاح وی آماده خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص تصمیم جدی حزب حاکم برای برکناری موگابه پس از ۳۷ سال تصریح می‌کند: راه برگشتی وجود ندارد، اگر رئیس‌جمهور مقاومت کند، ما روز یکشنبه برکناری رسمی او را اعلام و پس از آن روز سه‌شنبه روند استیضاح آغاز خواهد شد.

در پی اقدام شبه‌کودتایی ارتش زیمباوه برای برکناری رئیس‌جمهور این کشور روز شنبه ده‌ها هزار نفر به خیابان‎های شهر هراره، پایتخت زیمباوه رفته و خواستار استعفای رابرت موگابه پس از ۳۷ سال شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *