شهر ابوکمال در آستانه آزادسازی کامل ؛ فروپاشی سازمانی داعش در سوریه و عراق

12:37 - 28 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۹۹۰
پس از آزادسازی کامل شهر راوه در عراق از اشغال گروه داعش، هم‌اکنون شهر راهبردی ابوکمال، آخرین پایگاه تروریستهای تکفیری در سوریه، در آستانه آزادسازی کامل قرار گرفته‌است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، رسانه‌های محلی سوریه روز یکشنبه اعلام کردند که شهر ابوکمال، آخرین پایگاه داعش در سوریه، در آستانه آزادسازی کامل قرار دارد.

شهر ابوکمال در آستانه آزادسازی ؛ فروپاشی کامل داعش در سوریه و عراق+تصاویر


رسانه‌های نزدیک به جبهه مقاومت به نقل از منابع نظامی آگاه گزارش دادند که نیرو‌های ارتش سوریه با پشتیبانی یگان‌های مردمی جبهه مقاومت و جنگنده‌های روسیه موافق شدند بخش زیادی از شهر ابوکمال را از اشغال گروه داعش خارج کنند.

شهر ابوکمال در آستانه آزادسازی ؛ فروپاشی کامل داعش در سوریه و عراق+تصاویر


به نوشته خبرگزاری «جبهه جنوب» پیشروی نیرو‌های متحد در شهر ابوکمال در حالی است که رسانه‌های وابسته به گروه داعش به ویژه «اعماق‌نیوز» از روز شنبه هیچ خبری از شهر ابوکمال منتشر نکرده که می‌تواند حاکی از این باشد که کل شهر ابوکمال اکنون در کنترل ارتش سوریه و نیرو‌های مقاومت قرار دارد.

شهر ابوکمال در آستانه آزادسازی ؛ فروپاشی کامل داعش در سوریه و عراق+تصاویر


بنا به این گزارش پیشروی سریع نیرو‌های ارتش در شهر ابوکمال همچنین نشان‌دهنده این است که عناصر داعش به احتمال زیاد از شهر از طریق رود فرات به سمت بیابان‌های نینوا در غرب شهر موصل عراق فرار کرده‌اند.

شهر ابوکمال در آستانه آزادسازی ؛ فروپاشی کامل داعش در سوریه و عراق+تصاویر


به گفته برخی از خبرگزاری‌ها هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد شهر ابوکمال در کنترل نیرو‌های ارتش و متحدانش است.

پیشتر یک یک منبع نظامی گفت: ارتش سوریه و هم پیمانانش توانسته‌اند ارتباط داعش را در شهر البوکمال با مرزهای عراق و سوریه قطع کنند و داعش از نظر نظامی در این شهر سقوط کرده است.

این منبع در ادامه افزود: داعشی‎ها هم اکنون در گروه‎های کوچکی در البوکمال به محاصره در آمده و از نظر نظامی سقوط کرده اند.

شهر ابوکمال در آستانه آزادسازی ؛ فروپاشی کامل داعش در سوریه و عراق

این در حالی است که نیروی هوایی سوریه حملاتش را به مکان‎های تجمع و خطوط تدارکاتی گروه داعش در اطراف البوکمال تشدید کرده است که شماری از تروریست‎ها کشته شدند.

ارتش عراق نیز در ادامه عملیات مداوم خود برای شکست کامل داعش در عراق روز جمعه با ورود به شهر راوه، عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی این شهر آغاز کرد و طی چند ساعت موفق شد کل شهر راوه، آخرین پایگاه داعش در عراق را آزاد کند.

شهر راوه واقع در استان الانبار در غرب عراق، آخرین پایگاه داعش در عراق است و آزادسازی این شهر به معنای شکست و خروج کامل داعش در این کشور است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *